9 955 620 läst ·
46 639 svar
9956k läst
46,6k svar
Humorhörnan ...
Allvetare
· Västra götaland
· 10 920 inlägg
Medlem
· Västernorrland
· 2 103 inlägg
Jag blir lite orolig av att den elvispen jobbar med högt tryck... En traditionell elvisp som jobbar roterande kan i ett obevakat ögonblick orsaka rejäl oreda.
Hur köket skulle se ut efter att ha vispat grädde med kanske 300 bars tryck vågar jag inte ens tänka på.
Hur köket skulle se ut efter att ha vispat grädde med kanske 300 bars tryck vågar jag inte ens tänka på.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 920 inlägg
Nä, det nya är att smygrasism blir rolig, bara man lägger dit tillräckligt många skrattande emojis.nimhed skrev:
Ska man vara krass är ju "norrmannen" en människa från ett land.. här har man två länder och något som inte ens är ett homogent folk. Varför skulle "araben" åka till solen, vem betalar för det?mexitegel skrev:
När jag hörde den historien första gången så var det sovjetiska vetenskapsmän som lade fram planer för Brezjnev. Detta var på 1970-talet, i Sovjetunionen, och det var infödda sovjetmedborgare som berättade den.nimhed skrev:
Det var ju då inte så många år efter amerikanernas bemannade månfärder, och ryssarna hade lite mindervärdeskomplex. Så det fanns en viss logik bakom vitsen, i att sovjetetablissemanget gärna ville ha en egen framgång att bräcka amerikanerna med. Den formen av självironisk humor, lite kritisk mot de makthavande men ändå oskyldig nog för att inte riskera att bli skickad till Sibirien, var rätt vanlig bland ordinära sovjetmedborgare på den tiden.