Hej på er alla!

Jag och min sambo har precis köpt vårt första hus som vi skall renovera och sätta vår prägel på. Huset är ett Hultfreds-Hus av modell A10-125 från 1973. Huset har inte genomgått några renoveringar sedan det byggdes och vi köpte det av den första ägaren.

Jag undrar om det finns fler på forumet som renoverat denna typ av hus eller äger ett sådant och besitter på lite tips och bra info?

Med vänlig hälsning,

Alexander

• Illustration av ett Hultfreds-Hus modell A10-125 från 1973 med beskrivning av rum och ytor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritning av Hultfreds-Hus modell A10-125 från 1973 med planlösning för bottenvåning och källare.
    Skapa konto
Hej!

Jag och min sambo har precis köpt ett sådant hus!
Hade varit roligt at få se hur ni gjorde som lite inspiration! :)

E Erik Johansson4009 skrev:
Hej!

Jag och min sambo har precis köpt ett sådant hus!
Hade varit roligt at få se hur ni gjorde som lite inspiration! :)
Hej,
Grattis till köpet och huset.
Vi har bott i vårt i snart 5 år och renoverat en hel del. Dock kom där ett barn till mellan och nya jobb för mig och min sambo som gjort att renoveringen tagit en jäkla tid 😅.
Jag ska försöka knäppa lite bilder för inspo.
Är där mycket gjort i ert hus? Och planerar ni någon renovering?

S Sampallo skrev:
Hej,
Grattis till köpet och huset.
Vi har bott i vårt i snart 5 år och renoverat en hel del. Dock kom där ett barn till mellan och nya jobb för mig och min sambo som gjort att renoveringen tagit en jäkla tid 😅.
Jag ska försöka knäppa lite bilder för inspo.
Är där mycket gjort i ert hus? Och planerar ni någon renovering?
Hej!
Tack för ditt svar!
Inga större förändringar har gjorts i huset sedan det byggdes. Väggen i köket är ersatt med en skjutdörr. Kök, toalett och badrum är original.
Vi planerar att öppna upp mellan vardagsrum och kök. Samt renovera kök, badrum, toa. Till att börja med.

E Erik Johansson4009 skrev:
Hej!
Tack för ditt svar!
Inga större förändringar har gjorts i huset sedan det byggdes. Väggen i köket är ersatt med en skjutdörr. Kök, toalett och badrum är original.
Vi planerar att öppna upp mellan vardagsrum och kök. Samt renovera kök, badrum, toa. Till att börja med.
Kul :)
Vi har renoverat nästan hela ovanvåningen förutom den stora toaletten som blir nästa projekt för oss. Köket är vi nästan helt klara med förutom altandörren som ska bytas till helglasdörr.

Såhär blev det till sist :)

• Modernt kök med köksö i marmor, svart blandare och dukat matbord med tända lampor och dekorationer.
    Skapa konto
  • Modernt kök med köksö i marmor, gråa skåp, inbyggd ugn och spishäll. En flaska champagne, glas och snacks på köksön.
    Skapa konto
  • Stilren matsal med dukat bord, två hängande lampor, julgran och köksö med snacks i förgrunden.
    Skapa konto
S Sampallo skrev:
Såhär blev det till sist :)
Ser kanonfint ut 😀👍

Superfint! Verkligen inspirerande! Stort tack! Var väggen mellan kök och vardagsrum bärande?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.