Hej. Ska montera några pollare från Phillips. Se bilder. Verkar inte finnas några färdiga fundament/markfästen för dessa. Alla tips montages tacksamt för hur jag enklast monterar dessa. Vill helst inte gjuta egna fundament. Skruva fast i en vanlig trädgårdsplatta känns inte så stabilt. Har sett att vissa fabrikat (tex Konstsmide) har färdiga markfästen anpassade efter deras produkter. Tyvärr har frugan bestämt så det är bara att lösa.

• Reklamsida för Philips Hue Impress stolplampa, anpassad för utomhusbruk, möjlig webbshop.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av webbsida, Philips Hue utomhusbelysning, tekniska ritningar och produktbild, text på svenska.
    Skapa konto
  • Illustration av installation för inbyggd armatur, verktyg och steg-för-steg-anvisningar visas nedan.
    Skapa konto
Har kollat på de där för något år sen och vet att jag tänkte på att gräva ner en kort plint och skruva ner dom i. Och typ sneborra ett hål för elkabeln

• Gilla
Folkson
  • Laddar…
Ossian K Olsson
F Folkson skrev:
Hej. Ska montera några pollare från Phillips. Se bilder. Verkar inte finnas några färdiga fundament/markfästen för dessa. Alla tips montages tacksamt för hur jag enklast monterar dessa. Vill helst inte gjuta egna fundament. Skruva fast i en vanlig trädgårdsplatta känns inte så stabilt. Har sett att vissa fabrikat (tex Konstsmide) har färdiga markfästen anpassade efter deras produkter. Tyvärr har frugan bestämt så det är bara att lösa.
Innan du bestämmer dig, du vet att dessa matas med 230 volt och att lampan inte är utbytbar?

Du kan få samma ”Hue-funktion” med en pollare med en vanlig E27-lampa i från Hue eller att slippa installationen pga 230v genom att köra deras lågvoltsystem!

• Gilla
Folkson
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Innan du bestämmer dig, du vet att dessa matas med 230 volt och att lampan inte är utbytbar?

Du kan få samma ”Hue-funktion” med en pollare med en vanlig E27-lampa i från Hue eller att slippa installationen pga 230v genom att köra deras lågvoltsystem!
Intressant input. Det har jag inte tänkt på. Varken att lampan inte kan bytas eller deras lågvoltssystem. Ska fundera på det. Lågvolt låter ju väldigt smidigt men inte så stort utbud tyvärr.

Lågvolt inga problem, du tar en armatur med E27 fattning och matar med 24V , finns glödlampor LED med E27. Vad du än gör så köp inte dom som inte går att byte ljuskälla i. Blir kanske att byta alla när en pajar och den modellen gått ur tiden.

J jonaserik skrev:
Lågvolt inga problem, du tar en armatur med E27 fattning och matar med 24V , finns glödlampor LED med E27. Vad du än gör så köp inte dom som inte går att byte ljuskälla i. Blir kanske att byta alla när en pajar och den modellen gått ur tiden.
Ja, det är ingen bra lösning. Det håller jag med om. Kan man mata en vanlig Hue-lampa E27 med 24V?

Jepp spänning har inget med det att göra, det ljuskällans volt som avgör vad vill använda. Du ska använda 2,5 m2 kabel då, enär dom dra lite mer ström. Men totala kW är detsamma.

• Gilla
Folkson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.