15 021 läst ·
29 svar
15k läst
29 svar
HTH världens sämsta kök!
Nej, jag tycker HTH var det mest prisvärda när jag undersökte marknaden 2009, och är mkt nöjd med köket som jag då också köpte. Har haft ett HTH-kök i tidigare boende också.
Har inte upplevt samma kvalitet med Ikea-kök, men de håller också en annan prisklass.
Lite mer saklighet tror jag gynnar alla.
Har inte upplevt samma kvalitet med Ikea-kök, men de håller också en annan prisklass.
Lite mer saklighet tror jag gynnar alla.
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
NinaE, ditt kök ser fortfarande mycket snyggt ut!
Enkelt, stilrent och funktionellt.
Det är väl ungefär ett halvår sedan ni fick det klart?
Hur känns kvaliteten efter ett halvårs användning?
Och hur är det med diskstället på träbänken, fungerar det bra?
Enkelt, stilrent och funktionellt.
Det är väl ungefär ett halvår sedan ni fick det klart?
Hur känns kvaliteten efter ett halvårs användning?
Och hur är det med diskstället på träbänken, fungerar det bra?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
HTH:s Concept Bok Laminat
är laminat med massiv 9 mm tjock kantlist.
Det är laminat OCH massivt trä. Det som är inuti har mindre betydelse. Måste vara en mycket slitstark lucka som kommer att stå emot många års användning.
Jag tror katten har hört lite fel / försäljaren har varit dålig att förklara.
Protte
är laminat med massiv 9 mm tjock kantlist.
Det är laminat OCH massivt trä. Det som är inuti har mindre betydelse. Måste vara en mycket slitstark lucka som kommer att stå emot många års användning.
Jag tror katten har hört lite fel / försäljaren har varit dålig att förklara.
Protte
Har själv HTH stommar i mitt kök med egna luckor, har inget negativt att säga.. Bra service trots att jag var tydlig vid beställning att jag byggde mina luckor själv.
Precis det är ungefär ett halvår som köket har varit igång och det känns faktiskt som nytt fortfarande. Trots att jag ibland rycker upp diskmaskinen när den fortfarande är varm så ser alla luckor och stommar fina ut.KnockOnWood skrev:
Det funkar fint med diskstället på träbänken, sen kan det ju vara för att vi handdiskar kanske högst en gång i veckan. Dock har jag lärt mig den hårda vägen att valnöten reagerar på vissa metaller precis som ek gör. Tur att det finns slippapper och olja!
Har HTH överallt och är väldigt nöjd med det mesta, kanske några saker att anmärka på:
* Väljer man högblankt kök har täcksidorna en väldigt ful och billig folie på alla sidor. Detta såg vi inte förrän köket var färdigt. Vårt fel dock som inte krävde att affären tog hem en sån täcksida så vi fick kolla innan vi godkände.
* Luckorna för GDS har fula vita plasttäcklock för gångjärnshålen så att samma lucka kan monteras på både höger och vänster håll. I butiken hade de det "riktiga" sortimentet dvs utan täcklock och ingen upplyste oss om detta. Fick lite lådinredning som plåster på såren när vi klagade.
* Laminatbänkskivorna är helt obehandlade underifrån. Ser fult ut när man har köksö och en utskjutande bänkskiva. Ingen som informerade om och vi tänkte inte heller på att titta/fråga.
* Högskåpet kändes väldigt rangligt att montera. Blev bra när det ställdes mot vägg och fixerades där.
* Halogenspottarna som följde med är en katastrof kvalitetsmässigt. Räcker man byter lampa 2-3 gånger så spricker plasten till gångjärnet i spottens täcklock. Små flärpar i plast som håller det på plats, går en sönder trillar täcklocket ner. Dessa ska bytas i dagarna mot LED-spottar av förhoppningsvis bättre kvalitet.
/S
* Väljer man högblankt kök har täcksidorna en väldigt ful och billig folie på alla sidor. Detta såg vi inte förrän köket var färdigt. Vårt fel dock som inte krävde att affären tog hem en sån täcksida så vi fick kolla innan vi godkände.
* Luckorna för GDS har fula vita plasttäcklock för gångjärnshålen så att samma lucka kan monteras på både höger och vänster håll. I butiken hade de det "riktiga" sortimentet dvs utan täcklock och ingen upplyste oss om detta. Fick lite lådinredning som plåster på såren när vi klagade.
* Laminatbänkskivorna är helt obehandlade underifrån. Ser fult ut när man har köksö och en utskjutande bänkskiva. Ingen som informerade om och vi tänkte inte heller på att titta/fråga.
* Högskåpet kändes väldigt rangligt att montera. Blev bra när det ställdes mot vägg och fixerades där.
* Halogenspottarna som följde med är en katastrof kvalitetsmässigt. Räcker man byter lampa 2-3 gånger så spricker plasten till gångjärnet i spottens täcklock. Små flärpar i plast som håller det på plats, går en sönder trillar täcklocket ner. Dessa ska bytas i dagarna mot LED-spottar av förhoppningsvis bättre kvalitet.
/S
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vilket är Sveriges sämsta företag/organisation?
Övrigt Off Topic -
Är Biltemas spik världens sämsta?
Verktyg & Maskiner -
Ställa tvättmaskin & torktumlare på ett bord - Görbart eller världens sämsta idé?
Tvättstuga -
Världens sämsta barnuppfostran
Övrigt Off Topic -
Har Biltema "världens sämsta" hemsida?
Verktyg & Maskiner