1 780 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
hth kök
Jag köpte deras gör-det-själv-kök för ca tre år sedan. Problemen jag hade rörde själva transporten.
För det första var frakten väldigt dyr. Det var typ 5000 för ett ganska litet kök.
För det andra försvann köket. Det var givetvis transportföretagets fel, men det visade sig att det var nästan omöjligt att få tag på någon ansvarig på HTH. Normalt får man ett kollinummer så man kan söka själv. Men vid min beställning fick jag inte ens reda på vilket transportföretag de anlitat.
Det fanns ett telefonnummer angivet i samband med beställningen, men det fick jag aldrig någonsin ett svar på, trots att jag säkert ringde 20 samtal. Nu minns jag inte alla turerna (förträngning kallas det) men det var en mycket utdragen och tråkig process innan jag ens fick rätt på ansvarig person på HTH som kunde hänvisa mig till transportföretaget så jag till slut kunde få mitt kök, en månad försenat.
Sedan fattades det några delar, och då var det samma apparat igen med att hitta någon ansvarig. Till slut var det två olika avdelningar som förbarmade sig, men båda skickade fel del. Det där löste sig aldrig, jag fick tillverka den saknade biten själv.
De lokala HTH-butikerna kan inte hjälper dig med Internet-beställt kök. Det är tydligen helt olika avdelningar som inte har nåt med varandra att göra. Däremot så saknades det några hyllbärare som jag var beredd att betala för, eftersom jag inte orkade med fler reklamationer. Men de fick jag gratis av min lokala butik.
När jag beställde var det rätt nytt med deras Internet-kök. Jag fick väldigt mycket intrycket att de helt glömt bort att organisera sin eftermarknad. Det är möjligt att det är bättre nu.
För det första var frakten väldigt dyr. Det var typ 5000 för ett ganska litet kök.
För det andra försvann köket. Det var givetvis transportföretagets fel, men det visade sig att det var nästan omöjligt att få tag på någon ansvarig på HTH. Normalt får man ett kollinummer så man kan söka själv. Men vid min beställning fick jag inte ens reda på vilket transportföretag de anlitat.
Det fanns ett telefonnummer angivet i samband med beställningen, men det fick jag aldrig någonsin ett svar på, trots att jag säkert ringde 20 samtal. Nu minns jag inte alla turerna (förträngning kallas det) men det var en mycket utdragen och tråkig process innan jag ens fick rätt på ansvarig person på HTH som kunde hänvisa mig till transportföretaget så jag till slut kunde få mitt kök, en månad försenat.
Sedan fattades det några delar, och då var det samma apparat igen med att hitta någon ansvarig. Till slut var det två olika avdelningar som förbarmade sig, men båda skickade fel del. Det där löste sig aldrig, jag fick tillverka den saknade biten själv.
De lokala HTH-butikerna kan inte hjälper dig med Internet-beställt kök. Det är tydligen helt olika avdelningar som inte har nåt med varandra att göra. Däremot så saknades det några hyllbärare som jag var beredd att betala för, eftersom jag inte orkade med fler reklamationer. Men de fick jag gratis av min lokala butik.
När jag beställde var det rätt nytt med deras Internet-kök. Jag fick väldigt mycket intrycket att de helt glömt bort att organisera sin eftermarknad. Det är möjligt att det är bättre nu.
En annan grej kom jag att tänka på. Skåpen är grundare än IKEAs. Jag hade bänkskiva och diskbänk från IKEA, men då fick jag sätta distanser för att få ut skåpen från väggen. Diskhon passade inte heller, jag fick modifiera skåpet. Det är givetvis inte HTHs fel, men det kan vara bra att känna till.
Likadant så hade jag lite skåp- och lådinredning från IKEA som jag tänkt använda, men de passade inte heller. De var för långa.
Likadant så hade jag lite skåp- och lådinredning från IKEA som jag tänkt använda, men de passade inte heller. De var för långa.
Klicka här för att svara