Någon med erfarenhet av HTH-kök och luckor som tex bok classic eller ek allmoge? 8)

Jag lyfter upp denna tråd och hoppas på fler erfarenheter av HTH. Varför har ni som valt bort HTH gjort det? Är det bara att de inte är snygga nog i er smak eller finns det några andra anledningar? Har fått ett mycket bra pris och vill höra era erfarenheter.

vi valde bort hth, som vi var hänvisade till av vår säljare, eftersom vi inte fick någon som helst hjälp av just säljaren(eksjöhus), annars kändes hth intressant när vi var på en köksutställning o tittade, deras stora lådor är snygga o de har lite roliga lösningar som inte andra har. Det som gjorde att vi till slut valde ballingslöv var, förutom att vi fick ett bra pris, att de hade skåp med inbyggda spottar, dvs man behöver inte göra hål o montera o behöver ingen ljusramplist, o vi vill ha många spottar...annars tyckte jag nog att hth var ett bra alternativ

Vi var inne hos HTH i Norrköping igår. När vi väntat på en säljare (som visade sig vara den enda säljaren) i en timme gav vi upp och drog oss mot utgången. Då frågar han om vi väntade på någon! -Ja, dig svarade vi. Han såg oss hela tiden vi var i butiken och han pratade med ett par som kommit tidigare men kan inte kläcka ur sig att det inte var någon idé att vänta. Vi kom sent till butiken pga att våra jobb gör att det är svårt att komma tidigare än vi gjorde men i alla fall! Snacka om dålig kundmottagning! Tror ni att vi går dit igen?? Knappast. Som tur är finns Noblessa i Norrköping, de kan ta hand om sina kunder.

Ja ja men vårt IKEA kök håller ihop efter sisådär 6 år också ;). Jämförde priset på en lucka på HTH mot ikeas motsvarande (likvärdiga skulle jag vilja påstå)och då kostade HTH-luckan dubbelt så mycket. Varför ska jag då välja HTH? Köksinredningen blir ju dubbelt så dyr!

Vi har precis fått offerten från HTH och den slutar på ca 49000. Dvs vi måste skjuta till ca 19000 från standardleveransen. Då är de enda ändringar vi gjort att bytt bänkskåp med luckor till bänkskåp med luckor samt valt en underlimmad diskbänk i laminatskivan. Lutar kraftigt mot att vi tar Ikeakök.
Kommentaren då vi frågade vad ett skåp med lådor kostade jämfört med ett skåp med lucka+hyllor : "Ungefär dubbelt så mycket men det är ju värt en del att få ett funktionellt kök"

Samma här tror jag... ;) Ikeas dyraste blir samma pris som HTHs billigaste...varför tveka. Smälla ihop lite stommar klarar man ju lätt.. :)

Vi har haft ett ballingslövkök i tre år o vi kommer att montera ett ballingslöv i nya huset oxå...Det är skillnad på kvalite o man får verkligen vad man betalar för dvs möjlighet att välja lösningar i hörn mm...å andra sidan får man ett fullt fungerande funktionellt kök från ikea till ett väldigt bra pris. Den största skillnaden syns efter några år, vårat kök imponerar på alla mäklare som varit hit trots att det är tre år gammalt o bara släta vita luckor, tvivlar på att ett ikeakök behåller nykänslan så länge...angående hth, de har snygga låånga o dyyra lådor som vi valde bort till förmån för exvis ett snillrikt sopförvaringssystem under diskbänken från ballingslöv...

Korrigerar mig själv. I slutändan kanske det skiljer ca 10000 mellan HTH och IKEA. Det blir evt HTH. Det kan dock vara skönt att slippa sköta ihopskruvning och uppsättning själv.
Dock tycker jag att HTH varit lite för ointresserade av att hjälpa till därav att jag fortfarande tvekar.

Slutsumman stannade inte på 10000 mer för HTH utan betydligt mer. Nu lämnar vi HTH till förmån för troligen IKEA.

Grattis och välkommen till IKEAfamily... ;)

Och väntar man med inköp till tidig vår så har de väl köksveckor som vanligt, dvs ca 10% lägre pris :-)

Claes skrev:
Och väntar man med inköp till tidig vår så har de väl köksveckor som vanligt, dvs ca 10% lägre pris :-)
Ahhh, intressant. Är det alltid så på vårkanten? Är det bara ren kommers? För inte byter de ut sortimentet mot nya köksmodeller.. ;) ;D

Ibland blir det mycket längre tids väntan på köket. Polarna köpte kök på Ikea i våras under kampanjen, skulle sättas upp under semestern. Problemet var bara att köket inte hade kommit då. När köket väl kom saknades saker, fel saker kom, vissa saker hade utgått trots att de var betalda (spisen bl a)Det tog över 6 veckor av ständiga felleveranser, extra turer till ikea (5mil bort) extra leveranser, express transport av delar innan de flesta delar var hos polar`n. Det slutade med att Ikea betalade både bensinpengar, snickare och restaurang besök för hela familjen 6pers under tiden då familjen var "kökslös".( Även telefonräkningen skulle behövts bidrag till då samtalen blev många, långa och irriterande då ikea inte alltid medgav att de gjort fel, tur att polaren är envis) Nu är köket på plats men det behövdes både tid och mycket tålamod.
Ps Det är dock jättesnyggt.

Samma story har jag hört om varenda tillverkare. Vi velade länge mellan IKEA och Puustelli.
Valde till slut Puustelli pga att de hade bättre urval på överskåpshöjder. Vi tänker sätta dubbla rader och med IKEA skulle det bli i trängsta laget.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.