40 119 läst ·
17 svar
40k läst
17 svar
HTH-kök, vilka skitkök, ursäkta språket!
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Det är märkligt, i de rum vi har mest vatten, kök och badrum sätter vi in de mest vatten och fuktkänsliga material vi har, MDF och spånskiva.
I ett torrt rum som vardagsrum och sovrum har vi hellre massivträ som tål fukt och väta på ett helt annat sätt.
Jag har ett målat MDF/spånskive kök som ersatte ett med fanerade luckor och upplever att det gäller att torka direkt och dra ut lådor när man öppnar diskmaskinen när den har kört färdigt.
Nästa kök blir nog egenproducerat i massivträ, morsans är från 1954 och funkar fortfarande.
Protte
I ett torrt rum som vardagsrum och sovrum har vi hellre massivträ som tål fukt och väta på ett helt annat sätt.
Jag har ett målat MDF/spånskive kök som ersatte ett med fanerade luckor och upplever att det gäller att torka direkt och dra ut lådor när man öppnar diskmaskinen när den har kört färdigt.
Nästa kök blir nog egenproducerat i massivträ, morsans är från 1954 och funkar fortfarande.
Protte
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Inlägget är från 2018 och huset byggt 2012/13 så högst troligt är det ett s.k Forumkök från deras ordinariesortiment.H HBH skrev:
Jag måste tillägga att detta fenomen har inte och göra med att det är ett kök från HTH, då detta kan uppstå i princip på vilka luckor som helst från vilken tillverkare som helst så jag tycker inte du ska hänga upp dig på detta.
Ta istället det med dig och prata med personalen i butiken hur de hanterar sådana här saker OM det skulle uppstå.
Klicka här för att svara