Hej,

Vi tittar på Sjödalshus och kan välja mellan HTH eller Vedum - självklart val för oss att välja HTH innan jag i tisdags åkte till Vedums egna utställning i Vedums Kvarn och tittade - ser riktigt riktigt bra ut faktiskt. När jag sedan åkte direkt därifrån till HTH Köks utställning i Göteborg blev jag faktiskt rätt besviken när den sköna känslan man förväntar sig när man öppnar/stänger lådor/luckor inte infinner sig hos HTH om man inte tilläggsbeställer BluMotion dämpare och andra tillval som hos HTH går klart ovanför Sjödalshus prisram för köket medan Vedum klart klarar detta inom prisramen vi har att välja för innan det blir tillval.

Skall man som vi ha ett sobert ek eller körsbärskök och inte ett high gloss lackerad kök är valet heller inte lika självklart för HTH Köks fördel.

Vad har ni för kommentarer?

PS När jag sedan gick upp och kollade Vedums badrumsutställning på övre plan blev jag klart besviken, det var smäckigt som skam jämfört med köken - så här blir det nog Dansani eller ännu hellre Duravit ::)

ett vedum kök tror jag är ett bra val om man vill ha ett läckert kök men ändå inte för trendigt som i fallet hth. sedan så tror jag vedums kvalitet är ett snäpp bättre eller man får i alla fall mera kök för pengarna. ett trendigt hth kök kanske man tröttnar på i längden men nog är de läckra alltid. kanske badrumsinredning från hth ;). dansani verkar ha schyssta badrum så satsa på det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.