Mabcus skrev:
Tjolla hopp det var ju det jag försökte komma fram till kanske då da... att man måste riva upp tråden om man vill att den ska gå ett par cm till närmare häcken eller vad man nu har intill med en worx.. eller är det inte precis det du nu skriver???
Hoppla, börjar vi bli petimetrar, tecken på att argumenten tryter? Trodde jag inte ens om dig ;).
 
MBygga skrev:
Hoppla, börjar vi bli petimetrar, tecken på att argumenten tryter? Trodde jag inte ens om dig ;).
Argument finns det gott om har dock inga goda att dela med mig av om ____.
 
Mabcus skrev:
Tjolla hopp det var ju det jag försökte komma fram till kanske då da... att man måste riva upp tråden om man vill att den ska gå ett par cm till närmare häcken eller vad man nu har intill med en worx.. eller är det inte precis det du nu skriver???
Ja, eller så är man nöjd så som det blir, ett par cm hit eller dit att trimma spelar ingen roll för mig i alla fall, måste ju ut med trimmern ändå.
 
Mabcus skrev:
Argument finns det gott om har dock inga goda att dela med mig av om ____.
Min kommentar hamnade visst fel då du tog bort något innan jag hann sända :confused:.
 
MBygga skrev:
Ja, eller så är man nöjd så som det blir, ett par cm hit eller dit att trimma spelar ingen roll för mig i alla fall, måste ju ut med trimmern ändå.
Hela min mening med att skaffa en robot var att slippa hålla på och klippa och trimma i onödan.. så har sedan hela min sommar varit, jag har inte lagt ner mer än 2 timmar på det . då är installation och inköp inräknat så något annat än nöjd kan jag ej vara.. själv då?
 
Mabcus skrev:
Hela min mening med att skaffa en robot var att slippa hålla på och klippa och trimma i onödan.. så har sedan hela min sommar varit, jag har inte lagt ner mer än 2 timmar på det . då är installation och inköp inräknat så något annat än nöjd kan jag ej vara.. själv då?
Har lagt en halvtimma varannan vecka på trimning, med en HQ kanske jag hade sparat 5-10 minuter av dessa, dvs. ungefär en timma per säsong = 6 månader. Hyffsad timpeng (1000 kr/tim utslaget på tio år) tycker jag så jag är också otroligt nöjd.
 
MBygga skrev:
Har lagt en halvtimma varannan vecka på trimning, med en HQ kanske jag hade sparat 5-10 minuter av dessa, dvs. ungefär en timma per säsong = 6 månader. Hyffsad timpeng (1000 kr/tim utslaget på tio år) tycker jag så jag är också otroligt nöjd.
Själv har jag inte behövt trimma en enda gång i sommar, men bara du är nöjd så är jag det också:thumbup:
 
Mabcus skrev:
Själv har jag inte behövt trimma en enda gång i sommar, men bara du är nöjd så är jag det också:thumbup:
Grattis, men då har du förmodligen unikt bra förhållanden med kantsten runt om och inga hårda hinder att ta hänsyn till. Så har tyvärr inte jag det, därför hade det blivit lite trimning även med en HQ för min del.
 
peternicklas
Ska vi tro på en förlikning ung som med Jula?
Onödigt att hålla massa dyra jurister busy från båda parter.
 
peternicklas
Nimajneb skrev:
Ska vi tro på en förlikning ung som med Jula?
Onödigt att hålla massa dyra jurister busy från båda parter.
Tror inte det är en förlikning i och med att COOP har kraftigt emotsatt sig stämningen och även tagit in en specialist på området för att göra en bedömning. HQ inser nog att detta året är förlorat och att det kommer att bli ännu tuffare nästa år, Bosch, Honda, LD m.fl.
 
peternicklas skrev:
Tror inte det är en förlikning i och med att COOP har kraftigt emotsatt sig stämningen och även tagit in en specialist på området för att göra en bedömning. HQ inser nog att detta året är förlorat och att det kommer att bli ännu tuffare nästa år, Bosch, Honda, LD m.fl.
I praktiken spelar det nog ingen roll, om nu Landroid slutar att säljas så kommer det ett gäng nya Kinesklippare både bättre o billigare än LD. Bättre HQ fokuserar på produktutveckling och minska produktionskostnaderna istället.
 
  • Gilla
Mabcus
  • Laddar…
peternicklas
Nimajneb skrev:
I praktiken spelar det nog ingen roll, om nu Landroid slutar att säljas så kommer det ett gäng nya Kinesklippare både bättre o billigare än LD. Bättre HQ fokuserar på produktutveckling och minska produktionskostnaderna istället.
Varför skulle LD sluta att säljas???
 
peternicklas skrev:
Varför skulle LD sluta att säljas???
Pga marknadsekonomin vilket jag beskrev i mitt inlägg :)
 
peternicklas
Nimajneb skrev:
Pga marknadsekonomin vilket jag beskrev i mitt inlägg :)
Du vet väl inte vad LD kommer med som nästa modell. Tror förr att HQ är de som kommer att få det svårt nästa år.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.