4 241 läst ·
19 svar
4k läst
19 svar
Hörs något ljud från era vvberedare?
Oki. Ja ta gärna foto så kan jag jämföra med hur det ser ut på min. Står det något om detta i bruksanvisningen? Tror det bara står om stickproppen....
R rävlyan skrev:Svårt att säga på distans , i stickproppen kan man kopppla in 1 fas på en skruv + noll det blir då 1 kw ( mycket svårt att bygla i den ( ont om plats ) så bygling ska göras i den undre boxen som fälles ner (lucka den som brytare och termostat sitter på )
Patronen har redan en blå ledare ( noll ) kopplad. på sig från plint
Har just nu inget foto på hur det ser ska se i morgon hur min ser ut , har en 200L som jag kör 1fasigt och det räcker för oss då det spetsar efter en VP
Ja elpatron har ju inte elektrikern rört eftersom röris satte ihop den startade den och sen kikade elgubbe på den- så den har ju varit vattenfylld när elgubben varit här- hm. Så du menar att den ska tömmas- elpatron ska kopplas ut och elektriker ska koppla bort två slingor på elpatron - sedan fyllas å starta igen?
R rävlyan skrev:Du har nog bara ett läge på strömbrytaren så då går det inte att köra den på sparlåga vid 3 fasdrift utan alla slingor på patronen
är med strömbrytarmässigt , men dras runt på 1 fas
Lämpligt tror jag för dig är att dom 2 slingor i patronen som inte ska vara med i 1 fasen kopplas ur på patronen , det är s.k. abiko
flatstift där och isoleras , den blå kan vara kvar ,
Sen när den slingan säger upp sig så är det bara att koppla om lite och använda en annan , du har 2 slingor i reserv nu
Men den blå måste då kopplas bort från den trasiga
Ok skönt. Kan ju hända att de redan gjort som du sagt. Men jag kikar å jämför din bild med hur det ser ut imorgon på min.
Det lustiga är att det är vid uppstarten det låter sedan är den tyst länge under uppvärmningen.
Men jag tar en bild jag också. Tusentack för allt.
Det lustiga är att det är vid uppstarten det låter sedan är den tyst länge under uppvärmningen.
Men jag tar en bild jag också. Tusentack för allt.
R rävlyan skrev:
Klicka här för att svara