TheJesper TheJesper skrev:
Kanske en tydligare skylt med gatunamn + efternamn kan hjälpa... Eller en skylt under som säger "STOP - Detta är INTE Postgatan 1" ...

Sen går det alltid att ringa posten med!
Jo, jag har ringt posten och har satt upp en tydlig skylt både på min egen och den andra brevlådan men antar att det mest är vikarier på sommaren så de ser en etta och lägger i posten. Sedan ser de en ny etta längst ner på gatan och inser då att de gjort fel... Får knappt någon post till fritidshuset så inget stort problem men ändå irriterande.

• Gilla
TheJesper
  • Laddar…
Jag har en hörnfastighet och fastighetsbeteckningen är på en gata och postadressen på en annan. Har bara en postlåda och det händer att jag får post till fastighetens adress så löser brevbäraren det genom att leverera brevet till min postadress.

Adressen finns ju så registrera bolaget på den adressen och sätt upp en låda. Sedan kan du ju antingen eftersända posten om du inte vill ha mortion.

• Gilla
TheJesper
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Är det så att du verkligen vill dubbla mängden direktreklam i hushållet? ;-)
Den ökar inte eftersom den är adresserad..

• Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
Om du ändå planerar flytta infarten och därmed din privata adress, faller ju argumentet om egen adress för företaget...

En bekants grannar har tomten på kommungränsen och en postlåda i varje kommun. Herrn i huset är skriven på den ena adressen i kommunen där kommunalskatten är lägre, frun i den andra så att barnen får gå i den närmaste skolan.

• Gilla
  • Wow
civilingenjören och 4 till
  • Laddar…
K KungAnka skrev:
En bekants grannar har tomten på kommungränsen och en postlåda i varje kommun. Herrn i huset är skriven på den ena adressen i kommunen där kommunalskatten är lägre, frun i den andra så att barnen får gå i den närmaste skolan.
Räknas det som ett distansförhållande?

• Gilla
Tokskalle och 1 till
  • Laddar…
N NoiseMaker skrev:
Om du ändå planerar flytta infarten och därmed din privata adress, faller ju argumentet om egen adress för företaget...
Hehe... Får väl göra en rockad för att vara extra besvärlig! : )

Har imte läst alla inläggen, men den adress din firma är registrerad på är väl bra om det finns en brevlåda. Så gör en adressändring till pärongatan och sätt upp en brevlåda, så är det väl löst.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
G Goran0 skrev:
Har imte läst alla inläggen, men den adress din firma är registrerad på är väl bra om det finns en brevlåda. Så gör en adressändring till pärongatan och sätt upp en brevlåda, så är det väl löst.
Ja, det blir en ny brevlåda helt enkelt så får vi se vad som händer. Hade innan stämt av med posten att jag kunde köra samma för jag tänkte de skulle va lättare för dem, men så var kanske inte fallet : )

Ärligt talat, jag förstår inte problemet? Jag har under flera år haft eget företag med adress till bostaden. Varför krångla till det med en låda andra sidan tomten?
Det är mycket bekvämare att ha allt i samma låda. :cool:

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
hsd
Jag har faktiskt funderat på en liknande lösning, men 1:an är ett kvarter bort.. och hur ska då gatuadress numeras , -1 ehum

Immobil Immobil skrev:
Ärligt talat, jag förstår inte problemet? Jag har under flera år haft eget företag med adress till bostaden. Varför krångla till det med en låda andra sidan tomten?
Det är mycket bekvämare att ha allt i samma låda. :cool:
Väldigt vanligt att hantverkare ochpersoner med egen konsultfirma har företaget på samma adress.

Jag är faktiskt mycket mer tveksam till postboxar och andra lösningar. Vad har du att dölja blir min första tanke

Vad gäller TS så förstår jag posten. Ha en brevlåda på en gata men då tomten är en del av en annan gata ange den adressen och tro att den posten ska komma till den andra brevlådan :D
Posten är döende och att de ska hålla på med specialare för att Herrmans Hemarbetsbyrå AB vill framstå som en "seriös firma" känns lite långsökt.

Skulle faktiskt bli mer misstänksam mot en företagsadress i ett villaområde där det itne bor nån privatperson. "Vad är det här för skattesmitarupplägg" :D

Appendix Appendix skrev:
Väldigt vanligt att hantverkare ochpersoner med egen konsultfirma har företaget på samma adress.
Kan absolut vara en jättefånig tanke! Men det gör det inte mindre intressant att veta vad som gäller... Sen finns det helt klart t.ex. startup-bolag som kanske kan ha en poäng i att utstråla att man iaf har någon form av eget kontor av olika anledningar.

Som sagt, även om folk med hemmakontor absolut inte ses som oseriösa för det, kan det i vissa fall ses som extra seriöst med "separat" kontor, må de så vara ett attefallshus, eller del av hus med egen ingång och så vidare... Jag har iaf svårt att tro att det skulle ses som en nackdel.

Men har full förståelse för att man kan tycka det är fånigt : ) Är tom själv tveksam till om det gjort nån skillnad... Mest en kul grej antar jag.

TheJesper TheJesper skrev:
Kan absolut vara en jättefånig tanke! Men det gör det inte mindre intressant att veta vad som gäller... Sen finns det helt klart t.ex. startup-bolag som kanske kan ha en poäng i att utstråla att man iaf har någon form av eget kontor av olika anledningar.

Som sagt, även om folk med hemmakontor absolut inte ses som oseriösa för det, kan det i vissa fall ses som extra seriöst med "separat" kontor, må de så vara ett attefallshus, eller del av hus med egen ingång och så vidare... Jag har iaf svårt att tro att det skulle ses som en nackdel.

Men har full förståelse för att man kan tycka det är fånigt : ) Är tom själv tveksam till om det gjort nån skillnad... Mest en kul grej antar jag.

Startupbolagen ska stråla med att de har en adress inne i stan eller på ett fancy kontorshotell. Det skulle aldrig ses som fancy med en adress i ett villaområde :D

Appendix Appendix skrev:
Startupbolagen ska stråla med att de har en adress inne i stan eller på ett fancy kontorshotell. Det skulle aldrig ses som fancy med en adress i ett villaområde :D
Hehe sant...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.