4 541 läst ·
2 svar
5k läst
2 svar
Hornsugga eller fasadpensel?
Ska måla 250 kvm fasad med slamfärg. Har läst att hornsugga används för påstrykning traditionellt sett, men att fasadpensel (eller plafondpensel) också kan användas. Fördelen med den senare är ju att den är mycket bredare, men vad är fördelen med hornsuggan egentligen?
Produkter som diskuteras: "fasadpensel"
Anstrykare fasad svinborst Gnestapenseln
Kinesisk svinborst
607 kr inkl moms
Läs mer
Hornsuggan är bättre när underlaget är ojämt tex gammal väderbiten panel eller timmervägg.
hornsuggan kan också ha fördelen att den inte är lika jobbig i längden då slamfärg ska strykas tunnt.
Har du slät o fin panel fungerar det fint med en vanlig rödfärgspensel.
hornsuggan kan också ha fördelen att den inte är lika jobbig i längden då slamfärg ska strykas tunnt.
Har du slät o fin panel fungerar det fint med en vanlig rödfärgspensel.
Klicka här för att svara