Ska måla 250 kvm fasad med slamfärg. Har läst att hornsugga används för påstrykning traditionellt sett, men att fasadpensel (eller plafondpensel) också kan användas. Fördelen med den senare är ju att den är mycket bredare, men vad är fördelen med hornsuggan egentligen?
 
Hornsuggan är bättre när underlaget är ojämt tex gammal väderbiten panel eller timmervägg.
hornsuggan kan också ha fördelen att den inte är lika jobbig i längden då slamfärg ska strykas tunnt.
Har du slät o fin panel fungerar det fint med en vanlig rödfärgspensel.
 
Ok. Tror vi köper båda och ser vilken som är enklast att använda – hornsuggan är ju lite mindre också och det är alltid bra att ha en lite mindre pensel till hands.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.