5 437 läst ·
7 svar
5k läst
7 svar
Hörnbadkar IFÖ Caribia? eller nåt annat?
Hej!
Någon som har eller vet något om hörnbadkaret IFÖ Caribia? Ett hörnbadkar utan bubbel.
Undrar bara över hur man skall göra med blandaren. Skall man sätta den i väggen eller i själva badkaret? Blir inte klok på det via IFÖs hemsida. Där står det att man ska sätta den på väggen, men jag vill helst ha den i badkaret. Går inte det?!
Någon som vet?? ???
Eller känner ni till någon annan tillverkare/försäljare av hörnbadkar utan bubblor??
Mycket tacksam för era, som alltid, snabba och kloka svar!
Sov gott!
//Helena
Någon som har eller vet något om hörnbadkaret IFÖ Caribia? Ett hörnbadkar utan bubbel.
Undrar bara över hur man skall göra med blandaren. Skall man sätta den i väggen eller i själva badkaret? Blir inte klok på det via IFÖs hemsida. Där står det att man ska sätta den på väggen, men jag vill helst ha den i badkaret. Går inte det?!
Någon som vet?? ???
Eller känner ni till någon annan tillverkare/försäljare av hörnbadkar utan bubblor??
Mycket tacksam för era, som alltid, snabba och kloka svar!
Sov gott!
//Helena
Har själv köpt ett Caribia som just nu står på annan ort omonterad (då huset inte är klart än!!)
Hursomhelst så har ju inte Caribian några hål på kanten för blandaren, jag inbillar mig att badkar där detta ska vara möjligt måste ha någon typ av hål där, för borra själv i emaljbadkar känns inte så kul. Kanske detta är något man måste välja redan när man köper badkaret?
Hörnbadkar utan bubblor är inte lätt att hitta. Jag vet att Neptun säljer, men dessa är i plast (inte emaljerad plåt som Caribian).
Hursomhelst så har ju inte Caribian några hål på kanten för blandaren, jag inbillar mig att badkar där detta ska vara möjligt måste ha någon typ av hål där, för borra själv i emaljbadkar känns inte så kul. Kanske detta är något man måste välja redan när man köper badkaret?
Hörnbadkar utan bubblor är inte lätt att hitta. Jag vet att Neptun säljer, men dessa är i plast (inte emaljerad plåt som Caribian).
Jag köpte det nytt begagnat av en tjej här på forumet. Det var alltså nytt, men hon sålde eftersom det inte fick plats i hennes badrum (hon mätte inte innan hon köpte eftersom hon i sin tur köpte av en kompis). Vissa delar är inte ens uppackade så det är garanterat nytt.
5000:- gav jag inkl front.
Tror det går på 11 000 + front 2000:- om man ska köpa nytt i affären. Blandare har jag inte köpt än så det tillkommer!
5000:- gav jag inkl front.
Tror det går på 11 000 + front 2000:- om man ska köpa nytt i affären. Blandare har jag inte köpt än så det tillkommer!
Hej igen!
Ja, jag har sett att de är svindyra. Tur du hade som hittade ett så billigt!
Visst är det underligt att det kostar mer utan bubblor än med... :
Ni andra, har ni några tips på billiga återförsäljare, gärna i Gbg-området?
Ha en bra dag!
//Helena
Ja, jag har sett att de är svindyra. Tur du hade som hittade ett så billigt!
Visst är det underligt att det kostar mer utan bubblor än med... :
Ni andra, har ni några tips på billiga återförsäljare, gärna i Gbg-området?
Ha en bra dag!
//Helena
Westerbergs brukar ha utförsäljning av demobadkar och andrasortering i sin fabrik i Hyssna/Sätila en eller två gånger om året. Kan vara lönt att ringa och kolla när det är dags nästa gång. Har en kompis som köpte ett hörnbadkar utan bubblor för tre tusen. Det är pluggade hål där blandaren satt under demonstrationen men jag tycker inte det stör nämnvärt.
Jag gissar på att just Caribian är så dyr eftersom den är av emaljerad plåt. Det finns betydligt billigare plastkar utan bubbel på t ex Bauhaus. De flesta bubbelkar är dessutom av plast, troligtvis därför det inte skiljer så mycket mellan Caribian och ett kar med bubbel.helenae skrev:
Jag ville ha ett av plåt eftersom livslängden för ett kar utan bubblor ju är betydligt längre än ett med bubblor. Jag tror att det håller sig fint längre än ett plastkar eftersom plast är mer repkänsligt än emalj (förutsatt att man inte tappar något i karet då!!). ;D
Lycka till med karletandet!
Klicka här för att svara