Hornbach har prisgaranti även mot internetbaserade konkurrenter, och de ger 10% bonus om man köper en vara som man sedan hittar billigare hos någon annan. Om de säljer något för 1001 kr och du hittar den för 1000 kr så får du den alltså för 900. De har även gratis frakt då man köper för över 1500 kr.
Jag behöver köpa på mig lite verktyg, så jag slängde ihop en grej som hämtar in info från prisjakt.se varje timme och identifierar varor där garantin hade kickat in. Det är bara enklaste möjliga, men tänkte jag lägger den här om någon tycker det är användbart. Kanske kan lägga en timme eller två på att få till ett vettigt gränssnitt om det finns intresse..
Här filtrerar jag på sågar från DeWalt där kostnaden är >1500 kr (gratis frakt). Som ni ser tjänar jag 561 kr på översta träffen relativt billigaste affären på Prisjakt.
Det hela finns på https://rasmusagren.shinyapps.io/prisgaranti/. Om det segar så vänta en minut, det är antagligen att den laddar ner nya priser.
Jag behöver köpa på mig lite verktyg, så jag slängde ihop en grej som hämtar in info från prisjakt.se varje timme och identifierar varor där garantin hade kickat in. Det är bara enklaste möjliga, men tänkte jag lägger den här om någon tycker det är användbart. Kanske kan lägga en timme eller två på att få till ett vettigt gränssnitt om det finns intresse..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här filtrerar jag på sågar från DeWalt där kostnaden är >1500 kr (gratis frakt). Som ni ser tjänar jag 561 kr på översta träffen relativt billigaste affären på Prisjakt.
Det hela finns på https://rasmusagren.shinyapps.io/prisgaranti/. Om det segar så vänta en minut, det är antagligen att den laddar ner nya priser.
Snyggt!
Tänk bara på att det måste va exakt samma du jämför.
Har letat en enklare betongborrmaskin som Hornbach har, dock säljer dom sin inkl tre st borr, vilket innebär att det inte går att prismatcha!
Sen har Bauhaus samma sorts garanti, kanske komplettera med det!
Tänk bara på att det måste va exakt samma du jämför.
Har letat en enklare betongborrmaskin som Hornbach har, dock säljer dom sin inkl tre st borr, vilket innebär att det inte går att prismatcha!
Sen har Bauhaus samma sorts garanti, kanske komplettera med det!
Bauhaus garanti gäller endast om det finns en fysisk butik i Sverige.Lexington skrev:
Jag snor bara prisjakts jämförelse rakt av, men de är rätt konservativa när det gäller att matcha varor. Man får dubbelkolla att det verkligen är samma innan man köper dock. Jag hade också velat lägga till Bauhaus, bl.a. eftersom de säljer Makita, men då måste jag manuellt gå igenom vilka affärer som är fysiska. Inte såå jobbigt, men liteLexington skrev:
Jag la till Bauhaus också, men utan att kontrollera om det är fysiska butiker eller inte. Ger en del "falska positiva", men det är inte så jobbigt att dubbelkolla om det är något specifikt man letar efter. La till länkar till prisjakt också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara