Hej på er,

sedan installationen för fyra år sedan har jag haft samma problem med garageproten. När det regnar så att vatten kommer på garageporten läcker det in i garaget. Vattnet letar sig inte in under porten, utan vid sidan i ramkonstruktionen.

Från början var jag övertygad om att vatten letade sig in under syllen för att yttermark och syll kom för nära i och med asfaltering utanför. Men efter diverse åtgärder kan inte det vara problemet. I och med olika åtgärder har det tätats med silikon runt alla delar av ramen som inte är utsatt för rörelse, samt på golvet runt foten på varje sida vid ramen.

Vattnet letar sig på något sätt in på sidan av ramverket för porten och sedan utmed väggen på varje sida. Det finns ingen leca eller annat som stoppar vattnet så gips och syll drar upp vattnet just nu. Inte trevligt alls.

Det enda ställe jag kan se att det kan vara möjligt för vatten att komma in är utmed själva garageporten mellan gummilisten och porten. Vatten som sedan letar sig vidare in i garaget via ramverket.

Någon som varit, är, i samma situation och har erfarenheter att dela med sig av gällande en lösning tar jag tacksamt emot förslag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.