Hej
Jag använder iphones original hörlurar som ingår när man köper telefonen. Bra ljud men går inte att springa med då de ramlar ut. Har testat ”in ear” lurar som ramlar ut.
Hur gör man?!

Öronlappar!

Svettband

• Gilla
antett
  • Laddar…
För att hitta bra inears som inte halkar ut när man svettas ska man kolla så att lurarna har någon form av gummiring eller liknande, som ökar friktionen mellan hud och lur. En av Apples tidigare modeller hade det; en del andra lurar är ju av modell öronproppar som man mer eller mindre kilar fast i hörselgången.

Köp inte billig skit bara; de har ofta såpass dålig frekvensgång att man riskerar hörselskador.

Om du inte springer för mycket bland en massa trafik så använd vanliga onears. Finns som öppen modell så du hör vad som är runtomkring dig.

Tack för svar! Svettband tänkte jag inte på !

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Mina airpods trillar inte ur när jag springer eller tränar

J Johan456 skrev:
Mina airpods trillar inte ur när jag springer eller tränar
Alla är vi olika; vi har olika stora hörselgångar, svettas olika mycket osv.

Bose lurar med Q-tips sitter väldigt bra!

Typ i samma sits själv.

Har kört med earpods från Apple, men tröttnade på kabel. Köpte netonnets Andersson på chans, samma stil som appellurarna men som true wireleess.

Dessa flyger ur efter 4 km pga svett, antar att dom andra satt kvar pga kabeln som drog ner dom så att säga.

Vill inte ha helt isolerade lurar, vill höra trafiken, därav chansningen på dessa, har beställt siliconöverdrag till lurarna, den som lever får se.

ricebridge ricebridge skrev:
Alla är vi olika; vi har olika stora hörselgångar, svettas olika mycket osv.
Säger du det? Men TS ville väl ha tips? AirPods ska inte jämföras med Earpods med sladd. Sladden puttar på lurarna när man springer.

Jag har provat både Urbanears Stadion, Urbanears Plattan samt Samsung Gear Icon X. Av dessa skulle jag rekommendera Urbanears Stadion. Tyvärr var jag tvungen att införskaffa ett par nya, då Stadion inte var riktigt kompatibla med min Garmin 645M med påföljd att ljudet hackade ibland.
Köpte då Skullcandy Method Wireless, billiga, bra, schysst ljud men framförallt garanterad kompabilitet med min klocka. Och faktiskt, inte ett hack under årets första 7 mil löpning.
https://www.elgiganten.se/product/m...KKyO0lnfAW6qvFA91VncqrYXOx6Ya3CAaArpIEALw_wcB

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.