25 179 läst ·
21 svar
25k läst
21 svar
Hör Råttor i avloppet.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Galvat går inte "svetsa".
Vid svetsningen bränner man bort zinken (inte hälsosamt)
Ska man börja med svart material så får man lämna för varmgalvning efteråt.
NEJ det är inte praktiskt med svartplåt och galva, det måste bli rostfritt.
Protte
Vid svetsningen bränner man bort zinken (inte hälsosamt)
Ska man börja med svart material så får man lämna för varmgalvning efteråt.
NEJ det är inte praktiskt med svartplåt och galva, det måste bli rostfritt.
Protte
Spolbrunnen brukar vara placerade utomhus och vara rund med gjutjärnslock på.
https://m.youtube.com/watch?v=GXGixwsqd4s
https://m.youtube.com/watch?v=GXGixwsqd4s
Nix inte direkt. Just nu är fet lugnt då de la i nytt gift i brunnen utanför. Det brukar hjälpa någon månad/månader.
Men annars är jag jätte kluven. Verkar som det enda som kan hjälpa mig är att sätta sån råttastoppare på rör stammen in. Lite tråkiga pengar men det e väl vara gilla läget tyvärr.
Om ingen annan har några idéer?
Men annars är jag jätte kluven. Verkar som det enda som kan hjälpa mig är att sätta sån råttastoppare på rör stammen in. Lite tråkiga pengar men det e väl vara gilla läget tyvärr.
Om ingen annan har några idéer?
Klicka här för att svara