Med och utan annonser. Båda är fel.

Screen Shot 2014-05-10 at 19.55.35.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Screen Shot 2014-05-10 at 19.55.53.png
Skapa konto

Per Eskilsson skrev:
Kan det hänga ihop med förkortningen av citat? Finns det "förkortade citat" på sidorna detta uppstår?
Svar ja. Jag kan inte få fram felet i trådar utan citat.

Det är kanske bara ett vanligt "staketfel".

Dvs "inlägg nr" i stället för "inlägg nr - 1".

Ok, tror då att felet beror på att javascriptet och css:en för kortade citat körs efter man kommit in på sidan. Ska kolla på måndag vad det går att göra pt saken. I värsta fall så måste vi välja vilket vi helst vill ha men låt oss inte gå händelserna i förväg. Nu är det dags för melodifestivalen. Fram med popcornen med tillbehör. Hoppas någon bra låt vinner.

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Ytterligare ett exempel. Om vi tar inlägget som i helhet ser ut som nedan:

OK.png
Skapa konto

Detta inlägg har adressen:
http://www.byggahus.se/forum/grund-...vanfor-mark-hur-2.html?perpage=15#post1994752

Väljer jag denna länk får jag dock upp det avklippta inlägget enligt:

NOK.png

Lite småirriterande. Även utan det onämnbara blir det fel. Webläsare Iceweasel 24.5.0 (Firefox).

Se inte detta inlägg som tjat, utan som ett försök att hjälpa till i felsökningsarbetet. ;)

Per Eskilsson skrev:
Problemet ska vara fixat nu.
Bättre men inte helt bra. Min länk i #20 ger i Firefox/Iceweasel:

NOK2.png
Skapa konto

Och det onämnbara är avaktiverat! :)

I Chrome funkar det sådär, det blir rätt till slut men först efter det att sidan åkt "upp och ner" lite...

Alfredo skrev:
Bättre men inte helt bra. Min länk i #20 ger i Firefox/Iceweasel:

[bild]

Och det onämnbara är avaktiverat! :)

I Chrome funkar det sådär, det blir rätt till slut men först efter det att sidan åkt "upp och ner" lite...
Instämmer, det funkar inte helt bra. Chrome, OSX, onämnbara.

Jag förstår inte riktigt hur ni menar. Försök och beskriv ännu en gång please.

För mig funkar det alltid i Chrome, men bara ibland i Firefox.

Kan det vara så enkelt att bilderna ovanför Mikeal_L i forumtråden inte har hunnit laddats upp än och därför så förflyttas sidan när bilderna laddas upp?

Dyker felet upp även i forumtrådar där det saknas bilder?

Per Eskilsson skrev:
Kan det vara så enkelt att bilderna ovanför Mikeal_L i forumtråden inte har hunnit laddats upp än och därför så förflyttas sidan när bilderna laddas upp?
Kanske det. Min exempellänk visar faktiskt Mikael_Ls hela inlägg i kanske en sekund. Sedan "scrollas" det bakåt så att kanske första tredjedelen av inlägget döljs, se tidigare skärmdump. Tycker iofs att "sen" laddning av bilder borde få motsatt effekt. Jag får även samma effekt med "reload" någon sekund med hela inlägget och därefter "döljs" första delen.

Per Eskilsson skrev:
Dyker felet upp även i forumtrådar där det saknas bilder?
Ska försöka kolla det.

Tittar närmare på detta och ber om att få återkomma.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Nu har vi tittat mer på problemet och gjort några småändringar. Vi har bl a tagit bort ett javascript tidigare förflyttade sidan upp eller ner 500 millisekunder efter laddning. Syftet med detta javascript var att förflytta användaren rätt men eftersom det inte alltid funkade och eftersom det ibland krockade med användarens skrollningsbeteende så kändes sidan bara extra hoppig.

Vi kan fortfarande reproducera felet ibland men inte lika ofta. Vi tror att felet bara uppstår på sidor som har förkortade citat och/eller bifogade bilder men vi är inte helt säkra. Vi tror också att de som visar många inlägg per sida som standard drabbas hårdare eftersom de också visar fler förkortade citat och bilder än alla andra användare. Vi har dessutom märkt att Firefox verkar rendrera sidan långsammare än Chrome och Safari.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.