Har en honda hrs536 som startar men då den startar så går den på övervarv så får stänga av den med samma.
Den gick inte när jag tog hem den från föräldrarna men efter en förgasar puts så gick den igång.
Någon som har någon nån aning hur fjädrarna ska vara? Och ifall den ska vara båda 2 eller bara 1? Är lite fundersam ifall den grövre fjädern är orginal?
Eller om det kan vara något annat problem?
Ursäkta att den är extremt skitig på bilderna 😅
Den gick inte när jag tog hem den från föräldrarna men efter en förgasar puts så gick den igång.
Någon som har någon nån aning hur fjädrarna ska vara? Och ifall den ska vara båda 2 eller bara 1? Är lite fundersam ifall den grövre fjädern är orginal?
Självbyggare
· Stockholm
· 8 605 inlägg
Om den övervarnar (och inte gasen har hängt sig) så kan det vara allt ifrån tjuvluft till att förgasaren behöver en ordentlig genomgång (ngt som hänger inne i den tex)Demman skrev:
Har en honda hrs536 som startar men då den startar så går den på övervarv så får stänga av den med samma.
Tackar för svar, det var nog spjället som i förgasare än som va fast med lite motionerade så började den röra på sig. 😊klaskarlsson skrev:
Jo, de var fastsatta när jag började men var som det inte hade någon skillnad fast man inte hade de fastsatta. Men det var som sagt spjället då.GoC skrev:
Men nu har jag fått den att gå någotsånär men den pendlar upp och ner i varv, tippar på det har något me varvregulatorn det med. Och jag har fast både den tunnare fjädern i hålet närmast och den grövre i det andra hålet.
Är bara skeptisk att det är rätta fjädrar som är där, tippar på någon skruvat med den före jag 😆 känns som att den klenare fjädern är för lång.
Måste se ifall jag får en video på gången imorgon.
Tror det bara skall vara den tunna fjädern som sitter på varvregulatorn. Den andra skall sitta nån annan stans. Eller så är det nått hemmafix då fjädern till regulatorn verkar vara uttänjd.Demman skrev:
Jo, de var fastsatta när jag började men var som det inte hade någon skillnad fast man inte hade de fastsatta. Men det var som sagt spjället då.
Men nu har jag fått den att gå någotsånär men den pendlar upp och ner i varv, tippar på det har något me varvregulatorn det med. Och jag har fast både den tunnare fjädern i hålet närmast och den grövre i det andra hålet.
Är bara skeptisk att det är rätta fjädrar som är där, tippar på någon skruvat med den före jag 😆 känns som att den klenare fjädern är för lång.
Måste se ifall jag får en video på gången imorgon.
Så du kanske skall pröva och köpa en ny regulatorfjäder.
Redigerat:
Jo, precis! Blir nog att köpa en ny regulatorfjäder och se ifall det funkar!GoC skrev:
Klicka här för att svara