531 090 läst ·
6 153 svar
531k läst
6,2k svar
Home Assistant
Men ta bort lampskrället i Inställningar > Enheter och para den igen om den kvarstår som offline.nino skrev:
Sen kan det behövas lite tålamod... 😉
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 174 inlägg
En Zigbee-termometer bestämmer sig alltid för att kontakta ett tidigare bortkopplat uttag istället för att nöja sig med en IKEA-lampa 2 meter bort. Om jag nollställer termometern (Xiaomi) och adderar den igen så fungerar den som förväntat, men försöker ändå efter ett par timmar att leta rätt på det gamla uttaget och blir därmed bortkopplat från Zigbee-nätverket. Termometern har alltså kontakt med IKEA-lampan, men försöker återupprätta kontakten med det bortkopplade uttaget. Uttaget i sin tur är borttaget ur ZHA-integrationen.
Det känns som om något mer än ZHA-koordinatorn och termometern tjuvhåller på informationen om det gamla uttaget. Hur rensar man? Några tips?
Det känns som om något mer än ZHA-koordinatorn och termometern tjuvhåller på informationen om det gamla uttaget. Hur rensar man? Några tips?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 174 inlägg
Finns det inte femtielva andra lösningar för detta? HA känns allmänt som något som ligger lite utanför musikspelande.🤔tveksamt skrev:
Alldeles säkert, jag har inte koll på andra lösningar.Johan Gunverth skrev:
Jag vill att pojken ska kunna välja musik själv, detta utan att kladda med någon skärm. Han ska därmed kunna välja individuella låtar eller spellistor från spotify och ljudet gå ut i våra sonos-högtalare.
Tips för hur jag åstad kommer detta?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 174 inlägg
https://eu.jooki.com/collections/presale/products/giftbox-jooki-player-2-tokens
eller liknande. Det är alltså spelare med Spotify Connect.
Annars kör du en enkel Android-platta med Spotify Kids.
eller liknande. Det är alltså spelare med Spotify Connect.
Annars kör du en enkel Android-platta med Spotify Kids.
Nu har jag köpt en Samsung-kyl med surfplatta på dörren. Jag tänkte att den skulle vara uppkopplad mot HA, men stöter på lite patrull. Eftersom den kommer vara kopplad till diverse molntjänster, hör den hemma på IoT-segmentet, medan HA står i den privata delen.
Jag tänkte att om jag gör en port forward på 8123 för kylen till HA, så borde det funka, men det gör det inte. Vad mer kan tänkas att det behövs?
/Fumble
Jag tänkte att om jag gör en port forward på 8123 för kylen till HA, så borde det funka, men det gör det inte. Vad mer kan tänkas att det behövs?
/Fumble
Samsung brukar ju alltid koppla upp sig mot sin molntjänst. Så du kopplar inte den direkt till HA.F Fumble skrev:Nu har jag köpt en Samsung-kyl med surfplatta på dörren. Jag tänkte att den skulle vara uppkopplad mot HA, men stöter på lite patrull. Eftersom den kommer vara kopplad till diverse molntjänster, hör den hemma på IoT-segmentet, medan HA står i den privata delen.
/Fumble
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 174 inlägg
Det beror ju på vad Samsung-kylen använder för portar. Enheters olika tjänster har olika portar. Troligtvis inte 8123 som bara är för HA:s webinterface. Det kan du stänga av.F Fumble skrev:Nu har jag köpt en Samsung-kyl med surfplatta på dörren. Jag tänkte att den skulle vara uppkopplad mot HA, men stöter på lite patrull. Eftersom den kommer vara kopplad till diverse molntjänster, hör den hemma på IoT-segmentet, medan HA står i den privata delen.
/Fumble
Fast om webbläsaren i kylens surfplatta ska komma åt HA så är det väl just 8123 som ska öppnas?Johan Gunverth skrev:
Men det är nog ingen port forward som ska göras, utan en öppning av porten i brandväggen.