531 093 läst ·
6 153 svar
531k läst
6,2k svar
Home Assistant
Jag hänger inte med. När det gäller el så måste man veta vad man gör så du får nog förklara exakt vad du menar och vilka förutsättningar som gäller innan någon här kan tala om hu du ska koppla, OM du ska koppla.F Fideliox skrev:
Vilket relä och vad för kablar frågar du om? Gärna nya bilder där man ser vad som är vad, och en förklaring från dig så man vet att du förstår med.
Jag ska be en elektriker göra det. Vill bara säkerställa att det ens går att koppla in. Kan nog inte ta så mycket bättre bilder än de jag redan postat.J Jocke Best skrev:Jag hänger inte med. När det gäller el så måste man veta vad man gör så du får nog förklara exakt vad du menar och vilka förutsättningar som gäller innan någon här kan tala om hu du ska koppla, OM du ska koppla.
Vilket relä och vad för kablar frågar du om? Gärna nya bilder där man ser vad som är vad, och en förklaring från dig så man vet att du förstår med.
De bilderna hur man kopplar är ju mer schematiska. Fas till lampan är ju det vi kallar tändtråd på svenska. Sedan så behöver man inte använda endast skruvarna, utan köra med wago etc i dosan i stället, så det löser ju mycket.
Redigerat:
Står wifiJ Jocke Best skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den fick jag
Logga in
Skapa konto
Vad jag beställde, gick inte att ändra för att välja wifi eller Zigbee
Redigerat:
Inte för att vara otrevlig, men köpupplevelser på kinesiska skitsidor är väl ändå lite off topic i tråden?
Jag tycker personligen att man i allmänhet får skylla sig rätt mycket själv om man handlar från dem, och i synnerhet om man handlar något med den information som visades upp på bild här
Det står trots allt både WiFi och Zigbee så vad som i slutändan levereras är ju helt enligt informationen ett lotteri.
För att gå lite on topic så vill jag dessutom lägga till att jag inte förstår hur man vågar installera en sådan pryl i sin bostad. Risken finns att den är farlig för både person och egendom.
Jag tycker personligen att man i allmänhet får skylla sig rätt mycket själv om man handlar från dem, och i synnerhet om man handlar något med den information som visades upp på bild här
Det står trots allt både WiFi och Zigbee så vad som i slutändan levereras är ju helt enligt informationen ett lotteri.
För att gå lite on topic så vill jag dessutom lägga till att jag inte förstår hur man vågar installera en sådan pryl i sin bostad. Risken finns att den är farlig för både person och egendom.
Avslutar med ett sista inlägg
Wish återbetalar brytarna, men dom fattar inte att det inte gick att beställa zigbee utan vid tryck på köp så hoppade dom ner i kundvagnen utan att man får välja wifi eller Zigbee.
Angående risk så finns ju samma på Amazon vilket kanske inte är någon garanti förvisso.
Ska inte dra någon last, 3st 1w led kanske, mest ha dom som repeater då huset är stort.
Har du tips på andra säkra så tar jag tacksamt emot det
Wish återbetalar brytarna, men dom fattar inte att det inte gick att beställa zigbee utan vid tryck på köp så hoppade dom ner i kundvagnen utan att man får välja wifi eller Zigbee.
Angående risk så finns ju samma på Amazon vilket kanske inte är någon garanti förvisso.
Ska inte dra någon last, 3st 1w led kanske, mest ha dom som repeater då huset är stort.
Jag kör båda dessa.nino skrev:
Avslutar med ett sista inlägg
Logga in
Skapa konto
Hade gärna haft en liknande den jag beställde, rädd att hyresgästerna plockar ur pluggarna om dom behöver ett uttag. Eller nåt som kan sitta i dosa iaf.
Sen vore det ju bra om man skulle kunna styra fönsterspottarna om brandlarmet går, blinka SOS tex i alla fönster
iof så går ju kanske strömmen först så det är ju onödigt
Sen vore det ju bra om man skulle kunna styra fönsterspottarna om brandlarmet går, blinka SOS tex i alla fönster