6 902 läst ·
4 svar
7k läst
4 svar
Höjer fiberanslutning värde på huset..hur mycket?
Har fått erbjudande om att ansluta mitt hus till fibernät via ServaNet(sundsvall). Skulle kosta 7250:- och lite eget grävjobb, från huset till anslutningpunkt.
Hur mycket tror ni detta skulle höja värdet på huset vid ev. försäljning?
Nätavgiften till ServaNet är 149:-/mån sen får man välja vilken internetleverantör man vill ha själv. Finns ett antal olika att välja på sedan med varierande hastighet, från 1mbit till 30 mnit upp och ner.
Hur mycket tror ni detta skulle höja värdet på huset vid ev. försäljning?
Nätavgiften till ServaNet är 149:-/mån sen får man välja vilken internetleverantör man vill ha själv. Finns ett antal olika att välja på sedan med varierande hastighet, från 1mbit till 30 mnit upp och ner.
Det beror väl på köparen? För mig skulle det göra huset intressantare och kanske locka mig att följa med längre i en budgivning än annars. För någon annan kanske det är helt ointressant, men du kanske har en stor rosenbuske som denne köpare bara måste ha.
Om du har en köpare som inte bryr sig om Internet höjer det väl inte värdet någonting. Har du en köpare som vill ha fiber höjer det värdet 7250:-. Om inte du ansluter ditt hus så kan väl köparen ansluta det för samma peng?
Klicka här för att svara