Snailman
Vad är brukligt?

tydligen sitter anslutningen på stolen vänd neråt på en höjd från golv på 360-415mm eller med avstängingsventil 320-375mm

centrum är 95mm förskutet från centrum på stolen sett framifrån (antagligen på höger sida sett framifrån)

ska ha uponors rör i rör med ett väggfäste av plast som håller slangen böjd 90 grader inne i väggen

Snailman
har kollat lite bilder, verkar vara vanligast att man sätter den ganska nära golvet ca 15 - 20 cm från golv...

Ja, min sitter nånstans där (drygt 15 cm från golv) och sedan en flexslang kopplad upp till anslutningen på stolen.

Snailman
ja får nog bli nåt sånt, ska ha dit liggande reglar 45x45 och vill därför tråckla in slangen innanför om den ska vara ovanför denna...

jag sätter den i yttervägg och då vill jag ha så kort bit i ytterväggen som möjligt och då är det ju lämpligt att ha den lågt (då röret kommer från betongplattan)

Snailman
om det är någon som har en ifö sign 6860 med anslutningen omkring 15 - 20 cm över golv, sitter vattenslangen i väggen rakt under anslutingen i stolen? (i sidled alltså)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.