Har ett teleskoprör inuti ett annat rör så borde ju bara vara att dra upp den en bit, ca 1 dm tänkte jag. Men lyckades inte rubba den bara med handkraft.
Har ni några tips?

• Schematisk illustration av dagvattenbrunnslock och teleskoprör i plast över jord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En gatubrunn omgiven av grus och jord med spår av byggarbetsfordon runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Spett eller skyffel. Har den suttit där länge har fettet torkat lite samt att grus och skit begar fast.

P Prodigys skrev:
Spett eller skyffel. Har den suttit där länge har fettet torkat lite samt att grus och skit begar fast.
Jag tog av locket och drog för hand i plast-teleskopsröret. Men tänker du att man kan ta ett spett och bända lite? Kanske ska låta locket sitta kvar då det är av betong, så man inte förstör plastflänsen.

Redigerat:
N nocz skrev:
Jag tog av locket och drog för hand i plast-teleskopsröret. Men tänker du att man kan ta ett spett och bända lite? Kanske ska låta locket sitta kvar då det är av betong, så man inte förstår plastflänsen.
In med spettet under flänsen, sen sätter du foten under spettet(om du har stålhätta) och pressar neråt.

OK, så jag behöver inte gräva fram röret mer då iallafall?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.