Intressant. Framförallt som utmatningsbord till bordsåg och som extra arbetsyta som man kan stoppa undan.

Har du någon prisindikation? Dyrt som kokain förmodligen...

Herregud. Jag är INTE intresserad längre.

hantverkare1 skrev:
Herregud. Jag är INTE intresserad längre.
Och då var inte skivan med hål med :) Den kostade 2000pix till....

Om det inte tvunget måste stå Felder på det får man väl ett hyfsat lyftbord för 2-3000? Dom flesta är ju gjorda för att orka bära en mc och då borde även ett av ganska låg kvalitet vara stabilt nog för snickeri.

Jag bygger vidare på denna tråden istället för att skapa en ny...
Tror priset ligger på 11.500kr plus moms idag. No way jag lägger dom pengarna på lite fyrkantsprofiler, länkhjul + annat krimskrams, så självklart funderar jag på att bygga ngt liknande själv. Jag menar hur svårt kan det vara :rofl:
Ngn som vet var man kan hitta en lämplig hydraulisk fotpump?
3D-rendering av en mobil arbetsplattform med fyrkantsprofiler och länkhjul.
3D-renderad bild av en hemmagjord mekanisk lyftbord på hjul med en träskiva och metallstomme.

Närbild på svart metallställning med hydraulcylinder och länkhjul, potentiellt för byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
erikgöteborg
  • Laddar…
Masses Masses skrev:
Tror priset ligger på 11.500kr plus moms idag. No way jag lägger dom pengarna på lite fyrkantsprofiler, länkhjul + annat krimskrams, så självklart funderar jag på att bygga ngt liknande själv. Jag menar hur svårt kan det vara :rofl:
[bild]
[bild]

[bild]
www.linak.se har nog bra grejer, vet inget om priser dock. Där finns ett IPX6 klassat linjärt ställdon med 6000N. Kan styras med t ex pedal på golvet bredvid. Lite glassigare än fotpump ☺️

https://www.linak.se/produkter/linjära-ställdon/la32/

• Gilla
Masses
  • Laddar…
Tack för den.. ska kollas upp!

Rekommenderar att du köper ett färdigt begagnat lyftbord på 1-2 ton som brukar dyka upp på auktioner ibland för ett par tusen. Att bygga eget av delar drar snabbt dra iväg prismässigt har jag märkt.

Masses Masses skrev:
[bild]
[bild]

[bild]
Blev det något lyftbord? :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.