1 450 läst ·
11 svar
1k läst
11 svar
Högtryckstvätt maxpris 2000-2500kr
Tänkte köpa en högtryckstvätt till frun i födelsedagspresent. Maxpriset ligger på 2000-2500kr och då skulle jag vilja ha en del tillbehör med (tex terasstvätt är ett måste).
Har kikat på Nilfisk Altos C125.3 med terasstvätt, nån löjlig borste och avloppsrensare för 1995:- Den saknar dock slangvinda och är antagligen betydligt klenare än tex E130 modellen. Vad skall jag köpa för att få mest bang för 2000-2500kr?
Har kikat på Nilfisk Altos C125.3 med terasstvätt, nån löjlig borste och avloppsrensare för 1995:- Den saknar dock slangvinda och är antagligen betydligt klenare än tex E130 modellen. Vad skall jag köpa för att få mest bang för 2000-2500kr?
Produkter som diskuteras: "slangvinda"
Väggvinda Auto 40 meter Hozelock
Automatisk indragning
1 847 kr inkl moms
Läs mer
Om du har Julakort kanske detta är ett alternativ?
http://www.jula.se/hogtryckstvatt-e130-2-8-x-tra-220104
http://www.jula.se/hogtryckstvatt-e130-2-8-x-tra-220104
Nilfisks E-modeller har förvisso svirvel mellan handtag och slang men det lär knappast hjälpa. Jag förstår vad du menar, min far har en likadan Kärcher och man blir fan galen på slangen.....svartöra skrev:
Rund_skruvad skrev:
Skulle kunna vara ett alternativ, räcker precis till en altantvätt inom budgeten. Frågan är om den är värd extraslantarna. C125.3 med tillbehör hittade jag precis på Bauhaus för 1790kr och dom har som bekant 5 års garanti på alla maskiner....
Borde inte en gummislang för tryckluft även funka till en högtryckstvätt?svartöra skrev:
Trycket är väl bra mycket högre i en högtryckstvätt, typ 100 bar, mot typ 10 bar i ett tryckluftsystem med slangar?
Det kan vara inbillning, men jag tycker att slangarna som finns i biltvättanläggningar är lite mjukare.
Det kan vara inbillning, men jag tycker att slangarna som finns i biltvättanläggningar är lite mjukare.
Pinsamt av mig att missa på en tiopotens, sorry:blushing:svartöra skrev:
Men gummislang finns även för högtryckstvättar och prismässigt i paritet med plastslang om man tänker högtryckstvätt
http://www.esska.se/esska_se_s/hoegtrycksslang-foer-hoegtryckstvaettar.html
Stihl RE 98 har aluminiumpump. Helst vill man ju ha mässing med keramiskt belagda stålkolvar, men då är priserna över 6000:- Tror Alto har en med mässingstopplock för 5000:-.
Undvik Clas Ohlssons egna tvätt, köpte en sån på utförsäljning för 200:-, det var den värd, men inte mer. Efter 2 år är den ungefär som trädgårdsslangen.
Undvik Clas Ohlssons egna tvätt, köpte en sån på utförsäljning för 200:-, det var den värd, men inte mer. Efter 2 år är den ungefär som trädgårdsslangen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden