Hejsan,
Har ett hus byggt i slutet av 70-talet, vi värmer till 100% med ved.
Installerade för några år sedan ny vedpanna samt litet extra volym
på acc.tankarna.
Min fråga är vad jag ska räkna med för skillnad i temperatur på
framledning och retur. För att få dräglig värme under kalla dagar
så ber shuntautomatiken om max temperatur på framledningen (90C).
Har även problem med att inte alla radiatorer blir varma, behagligt
ljumma men det räcker inte när kylan slår till.
Hur bör jag köra min cirkulationspump? Ska det vara högt eller lågt
flöde? Kan ställa in den i tre fasta lägen samt auto eller tryckstyrning.
Tacksam för alla tankar eller ideer.