J Josth #16 Medlem · Stockholm · 13 086 inlägg 7 jan 2024 17:59 Josth Medlem Stockholm 13 086 inlägg 7 jan 2024 17:59 #16 Det är som sagt en ganska liten kompressor i F370 som bara ger 2 kW värme och ni har ett mycket stort hus. Då måste el-patronen jobba extra hårt!
Det är som sagt en ganska liten kompressor i F370 som bara ger 2 kW värme och ni har ett mycket stort hus. Då måste el-patronen jobba extra hårt!
T TessG #17 Medlem · 10 inlägg 7 jan 2024 18:06 TessG Medlem 10 inlägg 7 jan 2024 18:06 #17 oh det suger ju rejält att behöva byta panna men tack för svaret och tålamodet 🙏
J Josth #18 Medlem · Stockholm · 13 086 inlägg 7 jan 2024 18:09 Josth Medlem Stockholm 13 086 inlägg 7 jan 2024 18:09 #18 För er storlek på huset rekommenderar NIBE egentligen bergvärme eller luftvattenvärmepump, inte frånluftsvärmepump.
För er storlek på huset rekommenderar NIBE egentligen bergvärme eller luftvattenvärmepump, inte frånluftsvärmepump.
T TessG #19 Medlem · 10 inlägg 7 jan 2024 18:13 TessG Medlem 10 inlägg 7 jan 2024 18:13 #19 J Josth skrev: För er storlek på huset rekommenderar NIBE egentligen bergvärme eller luftvattenvärmepump, inte frånluftsvärmepump. Tack snälla. ska kolla upp alternativen. 🙏
J Josth skrev: För er storlek på huset rekommenderar NIBE egentligen bergvärme eller luftvattenvärmepump, inte frånluftsvärmepump. Tack snälla. ska kolla upp alternativen. 🙏