Jag vill ha lågbudget. Dock inte mindre fint/lyxigt. Kollar man runt lite finns alltid restpartier av kakel för en spottstyver av originalpris. Detsamma gäller kommoder, toalettstol etc.Polos skrev:
Vem ser skillnad på årets och förra årets kakel etc. ???
Jo men får du allt i ett badrum för 12000 så grattis , speca gärna allt som ingår för dina 12000AG A skrev:
Jag får ALLT. Utom gips på väggarna, då rör sig om nybygge, och jag redan tidigare satt det i och med byggnad av innerväggar. Jag "får" inte heller ett bubbelbadkar, utan nöjer mig med ett vanligt.Polos skrev:
I övrigt har jag satt fuktspärr efter konstens regler. Köpt marmorimiterat kakel, ordinarie pris 399kr/m2, för 99kr/m2. Golvklinkers likaså. Kommod/badrumsskåp för 500. Ordinarie pris 3000, överblivet från byggnadsföretag som byggt lägenheter. Helt vanligt badkar, som jag bytt till mig mot en dags jobb åt en kompis. Toalettstol från Jula 1500 kr. Plus en taklampa för 150 kr. Duschblandare också överblivet från lägenhetsbyggnad 300 kr.
Hur snyggt eller lyxigt det blir syns inte på priset.
Vad innebär kostnaden. Hur många timmar vill firman ha? Vad fakturerar de per timme. Det är dom uppgifterna som är intressanta!Solrosen skrev:
Nu har vi fått en tredje offert. Där landade arbetskostnaden på 104 000:- så den billigaste hittills. Men om man räknar på Skatteverkets snittpris för hantverkare (500
så landar arbetstiden på 5,2 veckor. Lite lång tid va? Ska maila firman och fråga hur lång tid det kommer ta och ifrågasätta timpriset om de säger 2 veckor. Jag vill veta vad de räknar på för timpeng!
R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 165 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 165 inlägg
jag tror inte det spelar någon roll. Om firman säger att deras hantverkare tar 1000kr / timma så spelar de ju ändå ingen roll. Eftersom detta är priserna som firmorna tar så kan de offerera i princip vad de vill. Tillslut nappar en desperat kund på en egentligen orimlig offert...
Jo det är sant. Men jag kommer inte tacka ja iallafall då jag fortfarande finner det helt orimligt. Om man tänker att vårt badrum tar 2 veckor att renovera så innebär ju 104 000 en timkostnad på 1600 :xRoland112 skrev:
R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 165 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 165 inlägg
mm men de är där priserna ligger idag, alla hantverkare kan ta överpris pga efterfrågan är så pass hög.Rebsve skrev:
Vänta till efter nyår, då har efterfrågan gått ner och priserna kommer göra så också.
R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 165 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 165 inlägg
spelar väl ingen roll vad man tycker en hantverkare ska ha i timman. Kan man ta 1600kr / tim som nån räkna ut ovan så är det var en hantverkare kostar idag. I och med att de offererar så tyder det ju på att det fungerat för dem förut 
Klicka här för att svara