Är det jag eller röris som missat något?

02.-Dolda-vattenror.jpg

Tja, klamring av rören kanske, samt att de två T-rören inte är godkända för inbyggnad. Ett par bockfixturer där duschblandaren ska sitta, skulle jag rekommendera. Även till tvättstället för övrigt.

Redigerat:
Ser även att varmt och kallt är korsade. Varmt ska vara till vänster på båda ställen.

Är det cc60 så vore det smart o sätta extra reglar så du får cc30 istället. Då slipper du dubbelgips.

Detta är alltså inte hos mig, utan en bild jag hittade på nätet på en entreprenörs hemsida. Kanske inte vad man borde lägga ut som reklam för sig själv.... ;)

Sen tycker jag det ser ut som att man kommer att bygga in tryckt virke till vänster i bilden.

Rörmokare har 50 % chans att göra rätt, men lik förbannat så blir det fel... ;)

//Patrik

Patrik_Hed skrev:
Rörmokare har 50 % chans att göra rätt, men lik förbannat så blir det fel... ;)

//Patrik
Jo men det följer ju bara den så kallade 50/100 regeln, den gäller ju oss alla ;)

Är ju rena "finn fem fel" bilden :).

Så här långt har vi alltså uppenbara fel:

1. Dolda skarvar med t-kopplingen.
2. Korsade ledningar som ger fel ordning på kallt och varmt vatten.
3. Tryckt virke? för inbyggnad
eventuellt
4. För lite kortlingar att skruva dusch och handfat i eftersom det bör vara massivt virke bakom skivan till detta.
5. Avsaknad av bockfixturer och klamring av rör.
6. cc60 istället för cc30 på reglarna om det ska kläs med kakel.

Vilken hemsida kom detta från?

ett färdigt badrum alltså. undra om beställaren blev nöjd. kanske inte efter att sett denna tråd ;)

Mikael_L
Ja det ser kort sagt ut som skit, det ser t.o.m jag som är helt novis på sånt som det ska rinna vatten i. q(;^;)p

Krilleman
Följdfrågan då är ju automatiskt om han har gjort vatten-installationen själv...???

Inte nog med att T-rören inte får byggas in, skulle det komma vatten i ytterröret via duschen så landar det fint inne i väggen bakom handfatet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.