Anders 1920-tal
Köpte nyligen min första bandsåg, en sicar top 5. Skulle gärna sätta plattjärn vunder sågen och sen hjul under dem? Ser att logosol har kampanj på sina hjul (75 mm i diameter). Ni med erfarenhet av bandsågning, vad tror ni om denna lösning?

Lånad bild från instagram

• Bandsåg av modellen Sicar Top 5 på en verkstadsgolv, monterad på ett mobilt underställ med hjul.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Raffe52
  • Laddar…
Inget svar än , är det fortfarande auktuellt

Anders 1920-tal
J jonaserik skrev:
Inget svar än , är det fortfarande auktuellt
ja absolut!

Jag har en planhyvel som väger ca 100 kg som jag förflyttar på hjul. tog en 22 mm spånplatta 2 X och satte hjul på från biltema. Tänk då på att den är hög så att plattan måste vara lite bred så den inte tippar vid förflyttning, samt att ta hjul med lite större format ( små hjul svårt att flytta, större hjul bättre ) tänk dig barnvagnen i snö med små hjul. Det ned dubbla spån är för att få bra fäste för hjulen

• Gilla
ANDERS ROLAAND
  • Laddar…
Anders 1920-tal
J jonaserik skrev:
Jag har en planhyvel som väger ca 100 kg som jag förflyttar på hjul. tog en 22 mm spånplatta 2 X och satte hjul på från biltema. Tänk då på att den är hög så att plattan måste vara lite bred så den inte tippar vid förflyttning, samt att ta hjul med lite större format ( små hjul svårt att flytta, större hjul bättre ) tänk dig barnvagnen i snö med små hjul. Det ned dubbla spån är för att få bra fäste för hjulen

Samtidigt vill man ju inte ha bordet för högt upp...

Jepp glömde en sak , det ska vara svängbara hjul på en sidan, det med höjden får du tänka själv vad du vill ha för hjul, finns olika men ta inte för små, bara åka och kolla vad som finns, upp till dig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.