2 736 läst ·
20 svar
3k läst
20 svar
Hjältevad eller Eksjöhus?
Vi är helt nya på det här med hus, och har irrat runt bland 100-tals husmodeller känns det som. Men vi har väl båda två fastnat för Eksjöhus Lönneberga, och vill veta mera. Jag skulle bara vilja veta om någon har ett hum om vad ett sånt kostar att bygga, i Linköpingstrakten?
(Jag såg att "Hajo" byggt, men jag törs inte vara så fräck att fråga vad det kostade... :
...)
(Jag såg att "Hajo" byggt, men jag törs inte vara så fräck att fråga vad det kostade... :
Att ändra planlösningen i Hjältevadshus är inte gratis. Inte om man läser deras ändringslista.
Under rubriken "Burspråk, takkupor, verandor och balkonger" finns prisuppgifterna,
"Ändrad planlösning bottenvåning, från kataloghus som ej berör våtrum/kök" 10.000:-
"Ändrad planlösning bottenvåning, från kataloghus som berör våtrum/kök" 18.750:-
Är det så att ni endast ändrat ovanvåningen eller har ni lyckats pruta?
Under rubriken "Burspråk, takkupor, verandor och balkonger" finns prisuppgifterna,
"Ändrad planlösning bottenvåning, från kataloghus som ej berör våtrum/kök" 10.000:-
"Ändrad planlösning bottenvåning, från kataloghus som berör våtrum/kök" 18.750:-
Är det så att ni endast ändrat ovanvåningen eller har ni lyckats pruta?
Har för mig att Hjältevadshus inte tar betalt för ändringar i planlösningen om de har haft en kund tidigare som velat ha samma planlösning och betalat för ändringen. Med tanke på att de har haft en hel del kunder finns det med stor sannolikhet någon tidigare som velat ha samma planlösning som du vill ha.
Huruvida det kostar eller ej att ändra på planlösningen hos H-vad beror nog på om det påverkar deras "byggmoduler" eller ej. Åtminstone har jag för mig att vår säljare nämnde ngt om det när det blev aktuellt för vår del.
Det ligger också mkt i det som "General Failure" säger, om att det finns så många ändrade planlösningar redan från tidigare kunder. Håller man sig inom ramarna för dessa så kostar det heller inget extra.
Vi har iaf flyttat ut väggarna upp till 60 cm i 3 av sovrummen samt flyttat in en vägg i det 4:e sovrummet. Vi har också ändrat på "utseendet" på en vägg mellan förråd och badrum på vår övervåning. Allt utan att vi debiterades ngt extra. Det var heller inget tal om "prutning", eftersom vi i tidigt stadie frågade om just kostnader för ändrade pl-lösningar och redan då fick till svar att det inte skulle kosta ngt så länge vi inte gjorde alltför "drastiska" ändringar.
/Mia
Det ligger också mkt i det som "General Failure" säger, om att det finns så många ändrade planlösningar redan från tidigare kunder. Håller man sig inom ramarna för dessa så kostar det heller inget extra.
Vi har iaf flyttat ut väggarna upp till 60 cm i 3 av sovrummen samt flyttat in en vägg i det 4:e sovrummet. Vi har också ändrat på "utseendet" på en vägg mellan förråd och badrum på vår övervåning. Allt utan att vi debiterades ngt extra. Det var heller inget tal om "prutning", eftersom vi i tidigt stadie frågade om just kostnader för ändrade pl-lösningar och redan då fick till svar att det inte skulle kosta ngt så länge vi inte gjorde alltför "drastiska" ändringar.
/Mia
Förr var en av de saker Hjältevadshus skröt med att de hade var att man kunde ändra planlösningen utan kostnad, men nu kostar det som frsani skriver ovan.
Och om ni ska välja mellan Hjältevadshus och Eksjöhus så tycker jag att ni noga ska kolla hur det är med isolering, metrial i väggarna etc. Utan att egentligen veta gissar jag att Eksjöhusen håller en betydligt högre standard och att Hjältevadshus satsar mest på de delar av huset som syns...
Kanske någon som vet hur det ligger till?
Och om ni ska välja mellan Hjältevadshus och Eksjöhus så tycker jag att ni noga ska kolla hur det är med isolering, metrial i väggarna etc. Utan att egentligen veta gissar jag att Eksjöhusen håller en betydligt högre standard och att Hjältevadshus satsar mest på de delar av huset som syns...
Elma skrev:Förr var en av de saker Hjältevadshus skröt med att de hade var att man kunde ändra planlösningen utan kostnad, men nu kostar det som frsani skriver ovan.
Gissar?
Vad bor du själv i för hus?
Klicka här för att svara