3 850 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Eksjöhus eller Dalaträhus
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
Skulle först titta planlösning, alla husföretag kan ändra planlösningen om man inte bygger med "billiga" hus där det mesta är standarileserat, välj om ni vill bygga med, totalentreprenad, generaletreprenad, alla husföretag har inte totalentreprenad.LBLB skrev:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
Bad om konstruktionsritning från Eksjöhus huvudkontor, den var hemlig fick jag till svar. Så Eksjöhus gick bort direkt, man vill veta hur väggar och tak är konstruerade. Har inte haft några som helst problem att få ut dessa av de övriga husleverntörerna som jag frågat.LBLB skrev:
Hej!H HEM2121 skrev:
Jag vet inte vem du har pratat med men Eksjöhus har inga hemliga konstruktionsritningar. Har du kontaktat den lokala säljaren?
Om du vill ha en ritning (vilken husleverantör som helst) så är det bara att gå in på kommunen och be om dom när man haft tekniskt samråd, dvs det finns inget som är hemligt hos någon leverantör, alla handlingar är offentliga.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
Det var vad HK svarade mig. Därmed avstod jag från dem, det finns ju fler husleverantörer än Eksjöhus.V vastkustkillen skrev:Hej!
Jag vet inte vem du har pratat med men Eksjöhus har inga hemliga konstruktionsritningar. Har du kontaktat den lokala säljaren?
Om du vill ha en ritning (vilken husleverantör som helst) så är det bara att gå in på kommunen och be om dom när man haft tekniskt samråd, dvs det finns inget som är hemligt hos någon leverantör, alla handlingar är offentliga.
Så man behöver inte krusa dem.
Står ju på deras hemsida tom?
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
Jo, det gör det till en del av men inte tak.J Anlin skrev:
Det gjorde det ju än märkligare med det svaret jag fick. Säger ju mycket mer om husföretaget än vad de själv förstår. Hur behandlas nästa fråga tänker jag? Krusar ju inte ett husföretag när det finns så många andra husföretag.
Klicka här för att svara