Det skall jag göra. Som det ser ut nu så Har fuktigheten
gått ner 5%. se bra ut men jag undrar vad som händer när det blir kallare (-10). Om jag då får ett kallras eller inte. genom fläkten.

Vet inte om det har gått fram att det är ett 125 rör som imrör jag har och inte en skorsten. Men det tror jag.

• Gilla
rayab
  • Laddar…
Hur har det gått? Jag har också liknande problem,vatten började droppa från takventilationen på toan, nu har det börjat droppa igenom köksfläkten!

Här är en till som undrar hur det gått!? 20 år senare ser jag…
Jag har också just bytt gamla fönster mot nya i hus från -35. Bara självdrag plus paxfläktar i badrum.
/H

N Ninjanomore skrev:
Här är en till som undrar hur det gått!? 20 år senare ser jag…
Jag har också just bytt gamla fönster mot nya i hus från -35. Bara självdrag plus paxfläktar i badrum.
/H
Självdrag i köksfläkten och kanske baksug för att det suger ut på annat håll. Då kan det bli kondens i röret ut från köksfläkten. Det måste finnas ett flöde ut, för att torka upp i rören, annars kommer kondens att rinna ner på spisen.

J jonaserik skrev:
Självdrag i köksfläkten och kanske baksug för att det suger ut på annat håll. Då kan det bli kondens i röret ut från köksfläkten. Det måste finnas ett flöde ut, för att torka upp i rören, annars kommer kondens att rinna ner på spisen.
Ok. Men borde man då ha ngt som konstant suger lite i im-/fläktkanalen?
Imkanalen går ca 2 meter uppe på oisolerad vind innan den går ut i egen skorsten på taket. Ser isolerad ut…
/H

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.