Hejsan! Jag behöver hjälp, jag är ute och leter efter järnrör, blåarör, black iron pipes, svarta rör. Kärt barn har många namn. Jag leter efter rör som finns på bilden. Jag har letat i alla olika VVS butiker i hela Sverige och alla online butiker i Sverige.
Problemet är
1. De är alltid ca 6 meter långa.
2. Hemsidorna har inte sådana rör.
3. Vissa VVS butiker har kopplingarna men inte själva rören.
I USA så finns de ÖVERALLT i alla homedepots utan problem men de är OMÖJLIGT att hitta i Sverige. Jag vill bara ha Black iton pipes i ca 1 meter till 0.5 meter längder. Vart kan man hitta? någon som vet snälla?
OBS. Jag hittade en sida inredningsror.se men där säljer rören för ca 10x priset och är extremt dyrt!
Jag är inte så jättekunnig och skulle verkligen behöva eran hjälp att hitta vart i hela norden man köper normala järnrör... <3
Problemet är
1. De är alltid ca 6 meter långa.
2. Hemsidorna har inte sådana rör.
3. Vissa VVS butiker har kopplingarna men inte själva rören.
I USA så finns de ÖVERALLT i alla homedepots utan problem men de är OMÖJLIGT att hitta i Sverige. Jag vill bara ha Black iton pipes i ca 1 meter till 0.5 meter längder. Vart kan man hitta? någon som vet snälla?
OBS. Jag hittade en sida inredningsror.se men där säljer rören för ca 10x priset och är extremt dyrt!
Jag är inte så jättekunnig och skulle verkligen behöva eran hjälp att hitta vart i hela norden man köper normala järnrör... <3
https://www.rinkabyror.se/artiklar/ror-och-rordelar/blaa-ror-och-svarta-delar-2/blaa-ror-/
Finns även rördelar
https://www.rinkabyror.se/artiklar/ror-och-rordelar/blaa-ror-och-svarta-delar-2/svarta-rordelar-/
Att tänka på är att de behöver gängas...
Finns även rördelar
https://www.rinkabyror.se/artiklar/ror-och-rordelar/blaa-ror-och-svarta-delar-2/svarta-rordelar-/
Att tänka på är att de behöver gängas...
Jag köpte tre sådana 6 metersrör hos en lokal mekanisk verkstad. Han ville ha meterpris så jag var nog inte tvungen att köpa hela.
Kolla med dina mekaniska verkstäder Han kapade och gängade dem åt mig gratis
60 kr inkl moms per meter betalade jag.
Kolla med dina mekaniska verkstäder Han kapade och gängade dem åt mig gratis
60 kr inkl moms per meter betalade jag.
Moderator
· Stockholm
· 57 873 inlägg
Som sagt rinkaby säljer i metervara. Men jag gissar att OM du vill ha dem gängade så får du lösa det själv. Har för mig att JULA säljer en billig rörgängsats. Kanske finns att hyra också.
Anledningen till att det inte finns är ju att man inte använder denna typ av rör i den moderna delen av världen. Det slutade man med för 50 år sedan.
Jag skulle gå till min närmaste järnhandlare, Bromma Stål och köpa rör, och sedan leta upp ett lämpligt gängsnitt så jag kan kapa och gänga rören i längder som är lämpliga för mitt projekt. Kopplingar verkar ju gå att köpa online.
Jag skulle gå till min närmaste järnhandlare, Bromma Stål och köpa rör, och sedan leta upp ett lämpligt gängsnitt så jag kan kapa och gänga rören i längder som är lämpliga för mitt projekt. Kopplingar verkar ju gå att köpa online.
Jo blir bara så trassligt. Funderar att köpa från utlandet. Har letat i ca 4 månader nu och förstår inte varför det är så svårt att köpa dessa rör i SverigeH hempularen skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 780 inlägg
Bygga möbler skulle jag tro
På maskindelen.se finns en del rör.
Har tidigare beställt vinkeljärn från dom
Har tidigare beställt vinkeljärn från dom
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 780 inlägg
Fast nu ville TS ha färdiggängade
Kan själv!