Någon listig eller med egen erfarenhet av hål i marken och dess tidigare syfte?
Ett fyrkantigt block av betong med grusballast dök upp nära äppelträden. Det har som ett handtag av rör ingjutet. Diametern på hålet under blocket är ca 1m. Djupet något mindre. Stenar till ”väggar” och lite gammal ved finns i hålet. Vad kan det ha använts till?
Teorierna är många, men kanske att någon här har ett mer faktamässigt svar? Vad tror ni?
Ett fyrkantigt block av betong med grusballast dök upp nära äppelträden. Det har som ett handtag av rör ingjutet. Diametern på hålet under blocket är ca 1m. Djupet något mindre. Stenar till ”väggar” och lite gammal ved finns i hålet. Vad kan det ha använts till?
Teorierna är många, men kanske att någon här har ett mer faktamässigt svar? Vad tror ni?
Om de kallmurade väggarna fortsätter nedåt ( syns om man gräver ur lite), så gissar jag på att någon har fyllt igen en gammal brunn.
Gräver man djupare och träffar på vatten, så stiger sannolikheten för att gissningen är rätt
.
Gräver man djupare och träffar på vatten, så stiger sannolikheten för att gissningen är rätt
Redigerat:
Vilken gissning! Jag ska ta och försöka gräva lite nästa tur dit. Tack för bra gissningHasseTeknik skrev:
Produkter som diskuteras: "stenkista"
Stenkista Mr Flowout
Dränerar 144 liter
895 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden



