3 980 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Hjälp!!!! Svara fort! Golv isolerat med skum
Vi har tittat på ett hus byggt 1910 med krypgrund. Veckan innan visningen har ägaren anlitat en firma som isolerat undersidan av golvet (taket i krypgrunden) med skum. På grund av detta kan inte Anticimex besikta bjälklaget då det är dolt av skum. Vågar vi köpa huset?? Kan det vara mögel dolt? vems ansvar är det att kolla upp om det är mögel i golvet? Är det bra att isolera med skum i en krypgrund??
Det är väl trossbotten som är fylld med skum. Har aldrig hört att man skummar på blindbotten. Det som är gjort skulle jag tro är att man borrat hål i blindbotten alternativt innergolven i huset som man sedan sprutar upp ett slags isoleringsskum i. Skulle inte påstå att det är en vanlig lösning men den förekommer.
Var "vanligt" förr tror jag, 70-80-talet kanske? Det har sagts till mig att det inte var någon större hit, eftersom skummet torkade ihop och smulades sönder med tiden. Vilket kanske var lika bra, äldre hus vill väl inte ha alltför täta golv.
Det finns någon firma som annonserar om dessa metoder, och den är vanlig utomlands.
Inget jättefel om man vet vad man gör... Men jag vettetusan om jag litar på en källarfirma som sysslar med sånt här.
Dom kanske ser en chans till snabba pengar och skiter i hur blindbotten ser ut...
Det borde gå att krafsa bort så man kan komma åt lite reglar och provmäta. Är det fukt kvar i reglarna så är det risk för att den är instängd och det är inget bra nu.
Inget jättefel om man vet vad man gör... Men jag vettetusan om jag litar på en källarfirma som sysslar med sånt här.
Dom kanske ser en chans till snabba pengar och skiter i hur blindbotten ser ut...
Det borde gå att krafsa bort så man kan komma åt lite reglar och provmäta. Är det fukt kvar i reglarna så är det risk för att den är instängd och det är inget bra nu.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Klicka här för att svara