1 900 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Hjälp - ska byta färg på hängrännorna men krokarna ställer till det
Hej!
Har tänkt att byta ut våra bedrövligt slitna hängrännor i samband med ommålning. Vi har även tänkt att byta färg på dem från vita till alu-zink vilket har presenterat ett litet problem för mig.
De gamla rännkrokarna sitter på ett vad jag ser ganska jobbigt sätt, under pannorna/pappen på något sätt. Det hade ju varit väldigt trevligt om jag kunde återanvända de gamla krokarna då detta skulle bespara mig både ganska mycket tid, och över 2000 kronor.
Så min fråga är, hade ni
1. Försökt att slipa bort färgen från de gamla så att de matchade de nya rännorna
2. Målat de gamla krokarna i någon silvrig nyans
3. Skitit i ovanstående och bytt ut dem ändå.
Har tänkt att byta ut våra bedrövligt slitna hängrännor i samband med ommålning. Vi har även tänkt att byta färg på dem från vita till alu-zink vilket har presenterat ett litet problem för mig.
De gamla rännkrokarna sitter på ett vad jag ser ganska jobbigt sätt, under pannorna/pappen på något sätt. Det hade ju varit väldigt trevligt om jag kunde återanvända de gamla krokarna då detta skulle bespara mig både ganska mycket tid, och över 2000 kronor.
Så min fråga är, hade ni
1. Försökt att slipa bort färgen från de gamla så att de matchade de nya rännorna
2. Målat de gamla krokarna i någon silvrig nyans
3. Skitit i ovanstående och bytt ut dem ändå.
Tips om fälgfärg är varför jag ÄLSKAR detta forum 
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Byta spis från 70-talet till ny? Hjälp!
Vitvaror -
Hjälp mig! Byta ut LLVP & Direktverkande-el mot LVVP med radiatorer
Värmepumpar -
Hjälp! Sågade i radiatorrör med multitool - byta trots att det inte läcker?
Byggmaterial & Byggteknik -
Byta toalett - hjälp, ballofix ivägen?!?
Badrum -
Hjälp mig byta en vanlig lampa med E27-sockel.
El