Hej!

När min sambo skulle borra upp en ny lampa så gick putsen sönder, ja till och med en flisa av teglet bakom gick sönder. Skit också! Huset är ett slammat tegelhus byggt i början på 90-talet. Det är inget fel på fasaden mer än att detta gick sönder när han borrade i den. Skadan sitter i ett uterum så den är inte direkt utsatt för fukt, dessutom så sitter större delen av skadan bakom lampan. Hur lagar vi den? Vad använder vi för att laga den? Kan vi göra det nu när det börjar bli kallt? När kan man måla över den nya putsen? Skadan kan kanske vara 5-6 cm stor...

Hoppas verkligen någon här kan hjälpa oss!

Mvh

Annika
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle använda en produkt som heter husfix. Lättare att använda än riktigt putsbruk och säljs i mindre förpackning. När det går att måla över står på paketet.
 
Pelle! Ja husfix har jag hört talas om när vi på om och målade om vårt hus i somras. Köper man det i färgaffären? Ska man försöka få till det där lite mönstrade putsen eller det går inte? Syns iofs inte mycket av skadan när lampan kom på plats så det är kanske överkurs? Men om man byter lampa i framtiden så.....??!
 
Husfix finns i bygghandeln, har sett på Clas ohlson , bauhaus mfl. Strukturen är knepigare. Ett knep är att göra ett avtryck på ett helt ställe med tex modellera och sedan föra över det i det mjuka bruket. Man kan också göra struktur när man målar med en struktur roller eller genom att blanda sand i färgen.
 
  • Gilla
Nikki73
  • Laddar…
Det där med leran var ju smart det provar vi! Blir det inte helt bra så skiter vi i det för det mesta kommer som sagt bakom lampan så det syns inte....
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.