Hej,

Jag håller på att renovera en sekelskifteslägenhet och har precis lagt ny fiskbensparkett i ek som har behandlats hårdvaxolja (ett företag har gjort jobbet). För ett par dagar sedan blev golvet klart och jag lade märke till synliga märken som efter en slipmaskin eller maskinen som gnuggar in oljan(?). Brukar det bli så och går det i så fall bort, eller har de slarvat? Golvet är behandlat med Timberex medium walmut. Själva ytan känns också borstad och inte blank eller ”glidig”, utan snarare lite ”rough”, ska det vara så i början?

Tacksam för er hjälp!!!
 
  • Nylagd fiskbensparkett i ek med synliga bearbetningsmärken och en borstad yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av ny fiskbensparkett i ek med märken och en strukturerad yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ny lagd fiskbensparkett i ek med synliga märken och borstad yta under behandling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ny lagd fiskbensparkett i ek med synliga slipmärken och en borstad yta, behandlad med hårdvaxolja.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
BirgitS
Välkommen till forumet!

Ett golv som är behandlat med hårdvaxolja blir inte särskilt blankt utan det ska ge en mer naturlig yta.

Men slipmärken och andra skador ska du förstås inte acceptera utan det ser ut som att du ska reklamera arbetet.
 
  • Gilla
Lisawe
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Välkommen till forumet!

Ett golv som är behandlat med hårdvaxolja blir inte särskilt blankt utan det ska ge en mer naturlig yta.

Men slipmärken och andra skador ska du förstås inte acceptera utan det ser ut som att du ska reklamera arbetet.

Tack snälla för hjälpen! :)
 
BirgitS
Ingen orsak :)
Kom gärna tillbaks och berätta hur det går.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.