Hej,
Jag håller på att renovera en sekelskifteslägenhet och har precis lagt ny fiskbensparkett i ek som har behandlats hårdvaxolja (ett företag har gjort jobbet). För ett par dagar sedan blev golvet klart och jag lade märke till synliga märken som efter en slipmaskin eller maskinen som gnuggar in oljan(?). Brukar det bli så och går det i så fall bort, eller har de slarvat? Golvet är behandlat med Timberex medium walmut. Själva ytan känns också borstad och inte blank eller ”glidig”, utan snarare lite ”rough”, ska det vara så i början?
Tacksam för er hjälp!!!
Jag håller på att renovera en sekelskifteslägenhet och har precis lagt ny fiskbensparkett i ek som har behandlats hårdvaxolja (ett företag har gjort jobbet). För ett par dagar sedan blev golvet klart och jag lade märke till synliga märken som efter en slipmaskin eller maskinen som gnuggar in oljan(?). Brukar det bli så och går det i så fall bort, eller har de slarvat? Golvet är behandlat med Timberex medium walmut. Själva ytan känns också borstad och inte blank eller ”glidig”, utan snarare lite ”rough”, ska det vara så i början?
Tacksam för er hjälp!!!
Redigerat:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 140 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 140 inlägg
Välkommen till forumet!
Ett golv som är behandlat med hårdvaxolja blir inte särskilt blankt utan det ska ge en mer naturlig yta.
Men slipmärken och andra skador ska du förstås inte acceptera utan det ser ut som att du ska reklamera arbetet.
Ett golv som är behandlat med hårdvaxolja blir inte särskilt blankt utan det ska ge en mer naturlig yta.
Men slipmärken och andra skador ska du förstås inte acceptera utan det ser ut som att du ska reklamera arbetet.
Klicka här för att svara



