Hej,
Jag har fått en Nibe F370 installerad idag och behöver guidning. Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig.
Varmvatten temperaturen har stått på 35 grader i 3-4 timmar nu och jag hittar ingenstans att den skall vara begränsad.
Vad jag kan förstå så körs kompressorn och eltillskott på 4,6kw och jag tolkar det som att pumpen satt till max 4,6 kw.
Stämmer detta?
Vad skall jag göra för att få upp vattentemperaturen?
Jag har fått en Nibe F370 installerad idag och behöver guidning. Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig.
Varmvatten temperaturen har stått på 35 grader i 3-4 timmar nu och jag hittar ingenstans att den skall vara begränsad.
Vad jag kan förstå så körs kompressorn och eltillskott på 4,6kw och jag tolkar det som att pumpen satt till max 4,6 kw.
Stämmer detta?
Vad skall jag göra för att få upp vattentemperaturen?
Det tar sjukt lång tid att få upp tempen. Jag upplevde samma sak när jag installerade min F470 i oktober.M Mudsson skrev:Hej,
Jag har fått en Nibe F370 installerad idag och behöver guidning. Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig.
Varmvatten temperaturen har stått på 35 grader i 3-4 timmar nu och jag hittar ingenstans att den skall vara begränsad.
Vad jag kan förstå så körs kompressorn och eltillskott på 4,6kw och jag tolkar det som att pumpen satt till max 4,6 kw.
Stämmer detta?
Vad skall jag göra för att få upp vattentemperaturen?
Jag kan ändra till 9,2 kw i menyn också men vet inte vad jag skall ha för inställning.J Josth skrev:
Huset är byggt 2005 och är på strax under 190 m2.J Josth skrev:
Jag höjde upp till 9 kw och startade tillfällig lyx eller vad det kallades, då blev det fart på uppvärmningen
Jag har aktiverat smart price men tycker att den värmer för mycket. Vad tror folket, är det bäst att köra i ekonomiläget eller smart price?
Klicka här för att svara


