N
Vet ej, lägg in produktblad med bindeämnet på bruket du nämner, så vet vi!
Verkar vara kalk och cement, men tror inte dom flesta är det.
 
P
Varför säger du då så tvärsäkert i inlägg #14.
N neo11 skrev:
Fiberputs är det plast i, då är det inte diffusionöppet längre (du dödar öppenheten), putsen kan inte andas.
 
N
=) Därför att dom flesta är det!
Och varför skulle man använda det på en mur?
Utveckla!!
Men Ja, jag hade fel för första gången!!!
Allt fiberbruk är inte plast.
 
P
N neo11 skrev:
=) Därför att dom flesta är det!
Och varför skulle man använda det på en mur?
Utveckla!!
Men Ja, jag hade fel för första gången!!!
Allt fiberbruk är inte plast.
Ok, har nämligen jobbat en det med Finjas då den fungerar bra och är fiberförstärkt, så när man putsar en sockel på tex. cellplast så behöver du bara ett påslag om 10mm, tar man traditionella så behövs utstockningsbruk B och ett stockningsbruk på det för att uppnå en stabil puts..
 
N
Jo men TS har ju inte cellplast, så ser ingen anledning till att använda fiberförstärkt bruk.
Bättre med tradionellt, i mina ögon.
 
P
N neo11 skrev:
Jo men TS har ju inte cellplast, så ser ingen anledning till att använda fiberförstärkt bruk.
Bättre med tradionellt, i mina ögon.
Men det är en väldigt utsatt del där A bruket ifrån tex. Finja kommer väl tillhanda..
Ja man kan putsa med B bruk med men att säga att fiberförstärk puts är fel är inte sant..
Finjas glasfiberbruk A är gjort för sådana här ställen..
 
N
B bruk har aldrig varit med i dialogen.
Vad kostar glasfiberbruket då?
C bruket kostar ca 130 kr säcken.
Jag personligen skulle aldrig använt glasfiberbruk på min mur.
I mina ögon gör "bara en idiot det"
Jag rekomenderar det jag skrev från början.
 
P
N neo11 skrev:
B bruk har aldrig varit med i dialogen.
Vad kostar glasfiberbruket då?
C bruket kostar ca 130 kr säcken.
Jag personligen skulle aldrig använt glasfiberbruk på min mur.
I mina ögon gör "bara en idiot det"
Jag rekomenderar det jag skrev från början.
C bruk mot mark?
 
N
Har redan skrivit cementbruk A som sockel.
Hoppa inte in med åsikter om du inte läst tråden!!!
 
  • Haha
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
Ja i detta fallet finns det minst två olika sätt att utföra det på..
Ser inget skäl i att rata det ena eller det andra utan allt handlar om vad man är van att jobba med, vad man vill uppnå för kvalitet mm..
 
N
Hade du jobbat med produkterna hela livet och vill att det dina rekommendationer leder till något som håller länge, så borde du rekommendera det jag säger.
 
  • Haha
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
N neo11 skrev:
Hade du jobbat med produkterna hela livet och vill att det dina rekommendationer leder till något som håller länge, så borde du rekommendera det jag säger.
Så mycket fel du skriver i flera trådar så jag avstår att rekomendera det du rekommenderar, även om det i detta fall går att göra som du har föreslagit men det finns fler sätt som du felaktigt har påståt saker om som inte stämmer..
Men det räcker nu Neo, du förstår någ vad jag menar..
 
N
nej utveckla
Har inte skrivit fel i några trådar.
Men på vilket sätt ute på fasad har du jobbat med finjas fiberbruk?
Har du stått 8 timmar om dagen och applicerat finjas fiber bruk?
Eller något annat bruk överhuvudtaget?
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.