Har haft problem med dåligt flöde i avloppet i min villa byggd 1981 så fick ta hit spolbilen imorse som hittade ett förmodat delat rör med sin kamera (se bild).
Jag hittade 2 gamla ritningar av avloppet och behöver lite hjälp att tyda det. Jag gissar att bild 2 är den mer korrekta versionen som jag borde utgå ifrån när jag söker upp var röret ligger nedgrävt. Någon som kan hjälpa mig tyda ritningarna lite som kanske har mer erfarenhet av liknande ritningar.
Bild på det lokaliserade brottet:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Variant 1 av avloppsritning (verkar vara en ledning som går från huset till garaget och sedan vidare från garaget till 3-kammarbrunnen):
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Variant 2 av avloppsritning (verkar vara en separat ledningsstam från huset till 3-kammarbrunn som garagets avlopp är påkopplat på?)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tips på hur man bäst lokaliserar nedgrävda avloppsnät mottages varmt med
