Ska lägga laminatgolv i ett rum som är 400cm ena vägen o laminatgolvet är 138 cm så blir ca 15 cm över på sista skivan o den kan jag ju inte börja nästa rad med för den blir för kort.
Jag måste väl kapa 1a skivan men någon som är smartare än jag som kan säja hur mycket för att det ska bli så lite spill som möjligt på resten av golvet och dessutom se vettigt ut😊
Hoppas någon erfaren golvläggare har tips 😃
Jag måste väl kapa 1a skivan men någon som är smartare än jag som kan säja hur mycket för att det ska bli så lite spill som möjligt på resten av golvet och dessutom se vettigt ut😊
Hoppas någon erfaren golvläggare har tips 😃
Vad säger monteringsanvisningarna ifrån tillverkaren av golvet, olika golv har olika långt förskjutnings avstånd som rekommenderas?P ptlf skrev:Ska lägga laminatgolv i ett rum som är 400cm ena vägen o laminatgolvet är 138 cm så blir ca 15 cm över på sista skivan o den kan jag ju inte börja nästa rad med för den blir för kort.
Jag måste väl kapa 1a skivan men någon som är smartare än jag som kan säja hur mycket för att det ska bli så lite spill som möjligt på resten av golvet och dessutom se vettigt ut😊
Hoppas någon erfaren golvläggare har tips 😃
Minst 30 cm ska dom vara enligt Pergo, ska jag bara se till att sista plankan i 1a raden blir 30 cm för lång då o börja med den i 2a raden eller borde jag ta ännu längre?Rejäl skrev:
Aha ska undersöka lite mer o kolla hur lätt det är att säja upp så det inte dras varje månad, absolut värt det jämfört med paketkostnaden 😃Purre skrev:
Tänk så här:
Du har 15cm att kasta på första varvet, sedan blir det 15 cm flytt i sidled per varv, det gör att du måste in med ett varv emellan innan du återanvänder det du fick över på första varvet. Det blir optimalt.
Du har 15cm att kasta på första varvet, sedan blir det 15 cm flytt i sidled per varv, det gör att du måste in med ett varv emellan innan du återanvänder det du fick över på första varvet. Det blir optimalt.

