2 600 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Hjälp mig snygga till vedtältet!
Använder för tillfället (och tyvärr tror jag att det kommer att stå ett tag...) ett 9+3 meter stort partytält som vedskjul.
Veden får tak (väggarna är borttagna), det är billigt, snabbt att sätta upp och kräver (gissar jag...) inget bygglov.
Dock är det jäkligt fult! Passar inte alls in i den gamla miljön, även om det är någorlunda skymt bland träden.
Har lite funderingar på att lägga något nytt tak över tälttaket. Kanske helt enkelt göra ett tak av björkris el dyl.
Någon som har någon annan/bättre idé?
Det får givetvis inte vara för tungt. Dyrt får det heller inte vara då detta är en temporär lösning.
Kommer väl bygga ett riktigt skjul så småningom, men har andra projekt som går före (framförallt i bygglovsansökningen).
Veden får tak (väggarna är borttagna), det är billigt, snabbt att sätta upp och kräver (gissar jag...) inget bygglov.
Dock är det jäkligt fult! Passar inte alls in i den gamla miljön, även om det är någorlunda skymt bland träden.
Har lite funderingar på att lägga något nytt tak över tälttaket. Kanske helt enkelt göra ett tak av björkris el dyl.
Någon som har någon annan/bättre idé?
Det får givetvis inte vara för tungt. Dyrt får det heller inte vara då detta är en temporär lösning.
Kommer väl bygga ett riktigt skjul så småningom, men har andra projekt som går före (framförallt i bygglovsansökningen).
3x9meter innehåller ju en del ved - hur stort ska ditt skjul vara ? har själv ett som jag satte upp mer eller mindre över dan ihop med en snäll vän - fast då räknar jag inte med grundarbetet som också tog runt en dag. (min är ca 8kubik stapelmått)
Skjul är som sagt något som kommer senare, men jag skulle gissa att det blir i samma storleksordning som tältet.altanbyggaren skrev:
Jag har andra byggnader som ska uppföras på tomten som också kräver bygglov och dessa är prioriterade.
Vi myseldar bara med ved så behovet av ett jättelager är inte så stort. Men vi har tagit ner massa träd på tomten och därför har det blivit en hel del ved. Har även 20-30 kubikmeter i tre-meterslängder som jag nog får sälja...
Klicka här för att svara