http://www.sigro.se/sv/klaemringskoppling/vatette-halvkoppling-r15-10-mm.php
http://www.sigro.se/sv/klaemringskoppling/stoedhylsa.php
Med materialet jag länkade sliper du lossa vinkeln i väggen, stödhylsan om du köper en blandare med cu rör.
mvh
http://www.sigro.se/sv/klaemringskoppling/stoedhylsa.php
Med materialet jag länkade sliper du lossa vinkeln i väggen, stödhylsan om du köper en blandare med cu rör.
mvh
Samma prylar fast hos rinkaby:
Halvkoppling R15x10
http://www.rinkabyror.se/artikel/krom-halvkoppling-10xr15/?select=true
Stödhylsa 10x0,8
http://www.rinkabyror.se/artikel/stodhylsa-10/?select=true
Halvkoppling R15x10
http://www.rinkabyror.se/artikel/krom-halvkoppling-10xr15/?select=true
Stödhylsa 10x0,8
http://www.rinkabyror.se/artikel/stodhylsa-10/?select=true
Kona mot 10mm hålet i muttern, packning neråt som tätning mot den plana ytan på vinkeln ur väggen.
Snurra på konan ett halvt varv på bilden blir det rätt, sedan en viktig sak att tänka på är att konan skall förbi den lilla kanten på ansl. rören på flex slangen vid åtdragning. Konan har svårt att skära in i mässingen därav den lilla kanten. Stödhylsan behövs inte till slangarna enligt bild , är väl insex fattning invändigt skulle jag tro.
mvh
Snurra på konan ett halvt varv på bilden blir det rätt, sedan en viktig sak att tänka på är att konan skall förbi den lilla kanten på ansl. rören på flex slangen vid åtdragning. Konan har svårt att skära in i mässingen därav den lilla kanten. Stödhylsan behövs inte till slangarna enligt bild , är väl insex fattning invändigt skulle jag tro.
mvh
Klicka här för att svara


