image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag skall byta blandaren i badrummet, men blir inte klok på vilka kopplingar jag skall använda..... Gängan på vinkelkopplingen är 21mm utvändigt. Länka gärna till Rinkeby.
 
Så här ser änden på blandaren ut, kanske inte förändrar något men vill vara på säkra sidan.... En dum fråga till packningen i halvkopplingen skall väl vara upp mot toppen i muttern? Tack för all hjälp....
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Som den ligger på bilden eller är jag fel på det?
 
Kona mot 10mm hålet i muttern, packning neråt som tätning mot den plana ytan på vinkeln ur väggen.

Snurra på konan ett halvt varv på bilden blir det rätt, sedan en viktig sak att tänka på är att konan skall förbi den lilla kanten på ansl. rören på flex slangen vid åtdragning. Konan har svårt att skära in i mässingen därav den lilla kanten. Stödhylsan behövs inte till slangarna enligt bild , är väl insex fattning invändigt skulle jag tro.

mvh
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.