Om ni har någon kärlek för hockey förslår jag ”SuddenLife”. Annars ”Suddensbo”. Det skall ligga lätt på tungan, och samtidigt ha lite anknytning. Roligt ör en extra touch.

Varuträsk ligger väl inom Skellefteå kommun så Marklunds stuga är väl det självklara namnet. ;)

Marklunds kapell då? Eftersom nästan alla i Ske-å heter Marklund och är präster... Har man brutit med traditionen att bli präst så byter man namn till Lundmark istället.
;)

• Gilla
Myckling
  • Laddar…
Ceboträsk, Ceboträsket
C & E är ni, Bo för att det är litet, träsk för det låg nära varuträsk :)

Drömkåken

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Min morfars bror döpte sin sommarstuga till Costa de Kosing :cool:
Du får väl låna det...:rofl:

• Gilla
b8q och 1 till
  • Laddar…
S Steffo1980 skrev:
Min morfars bror döpte sin sommarstuga till Costa de Kosing :cool:
Du får väl låna det...:rofl:
Har sett en annan stuga med officiella namnet Kosta Klöver.

• Gilla
Kullan
  • Laddar…
B b8q skrev:
Det är ju en strandtomt, så varför inte ”Costa Schorta”? ;)
Haha, fick läsa två gånger där. Och mja... I norra Västerbotten kan man fortfarande få tomter till hyfsat rimligt pris trots strandläge :D, men jag gillar hur du tänker, jag tycker om att man leker med ord :rofl:

useless useless skrev:
'Ödebo' kanske då... ;)
Ja, hade kunnat passa :crysmile:. Om det legat mer ödsligt till också kanske. Nu ligger det knappa 2 mil från stan och med ett gänga andra stugor i närheten. Men ös på med förslag bara, tar tacksamt emot allt (y)

ricebridge ricebridge skrev:
Varukorgen?
Kan vi få se en bild förresten, för lite inspiration?
Ja nu är vi inne på nåt här, nåt med varu- är nog bra :)
Ska försöka hitta nån bild att lägga ut!

mattiasp mattiasp skrev:
Varuhuset!
Ja, varuhuset gillade jag verkligen, det leder hittills. Den gamla serien på -80-talet tänker jag på då :D(y)

J Jarlsgård skrev:
Nu vet jag inte vad ni heter mer än e och c, men här nere i Skåne är det rätt så vanligt med gatunamn i stil med "Anders Påls väg", "sven Görans gränd" osv.

Så varför inte "Erik christoffers hydda"? (bara tog 2 namn med de första bokstäverna)

Eller
Erik christoffers strandhus
Erik christoffers stuga

... Kanske :crysmile:
Bra förslag. Gjorde nån gemensam gård i ett dataspel för nåt år sen, som jag döpte till de tre första bokstäverna i sonens namn följt av de tre första i mitt namn. Funkade för detta, men inte direkt så jag känner det passar på stugan. men nån variant av det som du skriver, kan vara aktuellt.

useless useless skrev:
'sandviksliden', 'kulliden' eller 'avliden' kanske?
Avliden :rofl:, här tänker jag död. Nåt med Sandviks skulle kunna funka. Kullan härrör till platsen där jag tidigare bodde i hus. Men tack för alla förslag!!

Mikael_L
Varuhuset är ju rätt kul

Varuboden låter lite mindre. Längre ifrån stormarknad, sas ..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.