R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 165 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 165 inlägg
Mamma har ett sommarhus som vi inte vet hur gammalt taket är. Kan ni titta på följande bilder och bedömma om det är från 50-talet när huset byggdes eller om det är omgjort i efterhand?
Den nedersta läktradan närmast hängrännan ser grön ut men de är visst en oljefärg man penslat på.
Den nedersta läktradan närmast hängrännan ser grön ut men de är visst en oljefärg man penslat på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Näe det där tror jag är omlagt, men jag skulle ju inte ta gift på det. Mitt tak från 47 var riktigt ruttet redan för tio år sedan. Den tunna ströläkten indikerar väl att detta gjordes för länge sedan men 65 år sedan undrar jag om det är möjligt...
Tegelpannorna kanske kan ge en ledtråd, hur ser det avkapade hörnet ut? Klippt manuellt med tång eller färdigt från fabrik? Ser ut som Vittinge tvåkupigt, t11 kanske?
Tegelpannorna kanske kan ge en ledtråd, hur ser det avkapade hörnet ut? Klippt manuellt med tång eller färdigt från fabrik? Ser ut som Vittinge tvåkupigt, t11 kanske?
Redigerat:
R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 165 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 165 inlägg
ja de ser exakt ut som Vittinges takpannor som man köper idag, det som skiljer är att jag enbart har klackar på baksidan pannan upptill medan de på dagens vittinge panna både är klackar upp till och nedtill.
Ser ut att kunna vara 50-tal.