6 971 läst ·
4 svar
7k läst
4 svar
Hjälp mig att hitta svart ytpapp som är minst 10 meter lång
Jag har ett tak på fritidshuset som är 9,5 meter långt där jag tänkte lägga på ny takpapp i sommar. Tidigare var standard för ytpapp 10x0,7 m. Numera verkar det bara finnas 7x1 m kvar på marknaden. Vore skönt att slippa skarva och fyra rullar 10x0,7 m täcker mitt behov perfekt.
Underlagspapp säljs fortfarande i 10 meters längder, enklare ytpapp för typ lekstugor finns i 10 m och Beijer har en grå rulle 10x0,7 m men svart ytpapp 10x0,7 m har helt försvunnit. Någon som vet var den tagit vägen? Kan man beställa längre rullar? Jag kan köra på ex 20, 30 eller 50 meter om det är vad som finns att tillgå.
Underlagspapp säljs fortfarande i 10 meters längder, enklare ytpapp för typ lekstugor finns i 10 m och Beijer har en grå rulle 10x0,7 m men svart ytpapp 10x0,7 m har helt försvunnit. Någon som vet var den tagit vägen? Kan man beställa längre rullar? Jag kan köra på ex 20, 30 eller 50 meter om det är vad som finns att tillgå.
Husägare
· Västernorrland
· 287 inlägg
http://www.bygghemma.se/utomhus/tak...app/ytpapp-t-emballage-super-pintari/p-165269
Den är 10 meter och verkar väl vara för "riktiga" tak?
Den är 10 meter och verkar väl vara för "riktiga" tak?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Ny dränering och dagvattensystem behövs, hjälp mig att förstå.
Grund & Markarbeten -
Hjälp mig förstå det här med att välja rätt elbilsladdare.
El -
Hjälpa mig att tänka rätt vid nybygge
Lösvirke & Timmerhus -
Hjälp mig med droppbevattnarna
Trädgård allmänt -
Hjälp mig välja bästa lösningen för att bredda befintlig krypgrund
Grund & Markarbeten