Hej
Skall ta bort ett element i garaget och är lite osäker på vilka kopplingar jag behöver för att skarva ihop rören.
Rören är 22mm, muttern är ~30mm
Röret jag skarvar med är 15mm.
ventilen där uppe å t korset där nere får vara kvar.
Halvkopplingar?
 
Krilleman
Lite luddig beskrivning!

Lägg upp en bild på det hela så förstår nog forumet dig bättre och kan ge dig mer exakta råd!
 
Ash da missade visst bilderna ;)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Krilleman
Du har ett tvårörsystem. Köp bara två radiatorproppar DN15.

RSK: 4820211

27,50/st hor rinkaby. Plus 69:- i frakt.

http://www.rinkabyror.se/artikel/propp-med-mutter-for-15r/

Alternativet är att du går in hos närmsta VVS-butik och frågar efter ovan nämda RSK, men då får du nog betala ca 46:- plus moms/st men ingen frakt.

Stäng termostatventilen och returkopplingen (under locket som pekar nedåt) Demontera radiatorn genom att släppa på respektive mutter. Var beredd att stoppa i tummen på det översta röret när du lyfter bort det. Då hänger allt vatten kvar i radiatorn och spillet minimeras. Tips!

Du behöver alltså inte varmhålla denna kretsen om det inte föreligger någon frysrisk.

Radiatorpropp:
a6922ff8cfad5d7f36649c0f9c77253b_S.jpg
 
Kan det va så att man har tvårör på ett plan å enrör på det andra?
Jag vet att jag har enrör på plan 1men alla radiatorer i källarn är kopplade som detta.
Bankade på radiatorn och den låter tom.

/cw
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.