Hej
Skall ta bort ett element i garaget och är lite osäker på vilka kopplingar jag behöver för att skarva ihop rören.
Rören är 22mm, muttern är ~30mm
Röret jag skarvar med är 15mm.
ventilen där uppe å t korset där nere får vara kvar.
Halvkopplingar?
Skall ta bort ett element i garaget och är lite osäker på vilka kopplingar jag behöver för att skarva ihop rören.
Rören är 22mm, muttern är ~30mm
Röret jag skarvar med är 15mm.
ventilen där uppe å t korset där nere får vara kvar.
Halvkopplingar?
Du har ett tvårörsystem. Köp bara två radiatorproppar DN15.
RSK: 4820211
27,50/st hor rinkaby. Plus 69:- i frakt.
http://www.rinkabyror.se/artikel/propp-med-mutter-for-15r/
Alternativet är att du går in hos närmsta VVS-butik och frågar efter ovan nämda RSK, men då får du nog betala ca 46:- plus moms/st men ingen frakt.
Stäng termostatventilen och returkopplingen (under locket som pekar nedåt) Demontera radiatorn genom att släppa på respektive mutter. Var beredd att stoppa i tummen på det översta röret när du lyfter bort det. Då hänger allt vatten kvar i radiatorn och spillet minimeras. Tips!
Du behöver alltså inte varmhålla denna kretsen om det inte föreligger någon frysrisk.
Radiatorpropp:
RSK: 4820211
27,50/st hor rinkaby. Plus 69:- i frakt.
http://www.rinkabyror.se/artikel/propp-med-mutter-for-15r/
Alternativet är att du går in hos närmsta VVS-butik och frågar efter ovan nämda RSK, men då får du nog betala ca 46:- plus moms/st men ingen frakt.
Stäng termostatventilen och returkopplingen (under locket som pekar nedåt) Demontera radiatorn genom att släppa på respektive mutter. Var beredd att stoppa i tummen på det översta röret när du lyfter bort det. Då hänger allt vatten kvar i radiatorn och spillet minimeras. Tips!
Du behöver alltså inte varmhålla denna kretsen om det inte föreligger någon frysrisk.
Radiatorpropp:
Klicka här för att svara


